PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sodan aikaisissa sotilaskantakorteissa olevat päätöstiedot


Sylvia
09.05.17, 17:22
Erään sukulaiseni kantakortti sisältää paljon tietoa, mutta lyhenteiden muodossa. Mistä saa selventävät luettelot esim. palveluskelpoisuudesta (luokka, L.T.O.?) ja sairauden takia vapautettujen syykoodiluettelot?

hilmaemilia
09.05.17, 18:42
Lääkärintarkastusohje . Numeroita?

Sylvia
09.05.17, 20:17
Onko siis olemassa asiakirjoja, mahdollisesti digitoituna, mistä voin itse tarkistaa ja tulkita kantakortin tietoja?

Julle
09.05.17, 21:49
< Onko siis olemassa asiakirjoja, mahdollisesti digitoituna, mistä voin itse tarkistaa ja tulkita kantakortin tietoja? >

Kyllä ja useita samanlaisia!
Googlella, Bingillä tai hakukoneella avainsanalla "sotilaslyhenteet"
Tässä yksi:
http://www.arkisto.fi/fi/aineistot/arkistolaitoksen-aineistot/aineistot-ja-kokoelmat/puolustushallinnon-aineistot-5/sotilaslyhenteet

Tutkimisiin

Sylvia
10.05.17, 19:08
Olen tutkinut em. luettelot; en tarkoittanut niitä. Sodan jälkeen päivätyssä kantakortissa on kohta II. Kutsunta- ja jälkitarkastuspäätökset. Päätökset on kirjattu kirjain- ja numeroyhdistelmällä. Tarkoitan näitä syykoodeja. Onko saatavissa luetteloa, jossa on kerrottu syyt?