PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Merijärvi | Elsa Davidsdotter Merijärvi


Mikko-
04.08.08, 13:11
Tunteeko joku Elsa Davidintytär Merijärven sukujuuria ja sisaruksia paremmin? Elsa syntyi 20.5.1665 Merijärvellä Kruunupyyssä ja oli naimisissa 1661 syntyneen Jaakko Hansinpoika Lyttaren kassa. Elsan vanhemmat olivat David Danielinpoika Merijärvi (s. noin 1625 Merijärvi, k. 1678 Kruunupyy) ja Dorde Mårtenintytär Björk (s. noin 1630 Kruunupyy, k. noin 1675 Kruunupyy).
Onko tämä Merijärvi suku se joka päätyy Måns Slotte'en?
Ja Björk suku Måns Björk'iin?

admin
04.08.08, 15:47
Hei

Läheltä liippaa... Itse kuulun samaan sukuun, syntynytkin samassa Merjärv -kylässä.

Seudun sukututkijoiden mukaan Elsa Davidsdr Merijärvi joka oli naimisissa Matts Hansson Wikar'in ja Jacob Johansson Lyttare'n kanssa todellakin voidaan johtaa yhteen Måns'iin. Se miten on verifioitavissa että hän olisi Slotte en ole saanut selville.

Sama koskee Dorde Mårtensdotter (Huggare/Storbjörk/Björk), kaiken järjen mukaan johtaa Måns Björk'iin (muiden tekemien tutkimusten mukaan).

Saanen kysyä - mitä kautta liityt tähän Merijärvi -sukuun?

Hasse

Mikko-
04.08.08, 15:59
Tuota, Elsa on minulle 8. isoisoäiti. Hyvin "mutkikkaasti" hän tulee sukuuni.
Tässä vähän sukulinjaa:
11. Elsa Davidintytär Merijärvi
10. Anna Jaakontytär Lyttare-Storbjörk
9. Daniel Matinpoika Björkbacka (Hassinen)
8. Lars Danielinpoika Rauma (Hassinen)
7. Brita Larsintytär Rauma
6. Juho Heikki Matinpoika Rauma (Haukipuro)
5. Nikolai Haukipuro
4. ...
3. ...
2. ...
1. Minä

Itseltäni puuttuu Elsan kaikki, jos hänellä on ollut, sisarukset ja lapset.

admin
04.08.08, 16:50
...

Itseltäni puuttuu Elsan kaikki, jos hänellä on ollut, sisarukset ja lapset.

Ko. sukua on tutkittu paljonkin ja Talkoo -tietokannassa löytyy varmaan lisätietoja sinullekin - hiukan liikaa laitettavaksi tekstipalstaan. Lähetän Siunulle PM:n lähiaikana

Hasse