PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Anna Eleonora Ekroos (Jokinen) b. 11.07.1881 Muurla, Finland


Seija Randell
24.03.17, 10:57
Anna Eleonora was married to Maurits Jokinen (from Loimaa) in Finland and they moved to USA 1909. Her husband died 20.05.1919 in Minnesota. She was remarried, had children and had contact with relatives still in the fifties.
I don't know her second husband name.
Can anyone help me in getting contact with my second cousins ?

Seija Randell
31.03.19, 11:49
My grand auntie Anna is still missing. Is it possible her second husband was August B. Dahlin, born 1871 in Sweden ? This couple is living 1940 in Arizona, Supervisiorial District 2, Yavapai, USA.
She immigrated in 1909, her husband came a month earlier. Husband Maurits Jokinen died 1919 and probably they had no children there. Anna remarried later, and husbands name is said to be Ålen or Olen or maybe Dahlen or Dahlin as well. He was swedish-speaking.
My cousin told Anna is said to have two sons living in Detroit. Anna died in fifties and the yonger generation had no more contact with relatives.
Can anyone help me ? What to do to get contact with my second cousins or their children ?

haapiot
14.04.19, 18:31
Here christening list:
https://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/muurla/syntyneet_1860-1884_mko12-15/kuvat/104.jpg

father talent farmer Johan Gustaf Ekroos Savisilda torp
mother Edla Charlotta Gustafsdotter

Seija Randell
14.04.19, 19:44
Annan syntyperä on ollut minulle aina selvä. Olen nyt saanut Facebook-ryhmästä apua ja selvyyttä Annan elinvaiheisiin Hibbingsissä Minnesotassa. Minua kiinnosti se, että hänellä sanottiin olevan lapsia, mutta nyt selvisi, että oli toisen avioliiton kautta lapsipuolia. Se selittää myös sen, että yhteydenpito Annan kanssa vaan lakkasi. Nyt selvisi hänen kuolinaikansakin.
Annan veli oli ätini isä, heidän äitinsä Halikosta Muntolasta ja äidin veli sitten taas isäni äidin isä. Ja muuten, Annan äiti oli Eva (ei Edla) Charlotta ja todennäköisesti käytti nimeä Sarlotta, ainakin isänsä perukirjassa on niin. Tavallista oli, että ensimmäinen nimi ole sellainen täytenimi.

Hiukan surullinen tarina oli perheellä. Menettivät Harjulan kylän kaksi taloa, Mariebergin ja Pakasen, ja joutuivat Savisillan torppaan. Aiemmisssa kastemerkinnöissä onkin tähdennetty, että före detta bonden.
Hämmästyttävän hienoa apua muuten sain kovin kokeneilta Amerikkaan muuttaneiden tutkijoilta.