PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Henric Johansson på Utö - efterkommande?


rostebe
20.02.17, 22:47
Min farmors farfars mormors morfar Henric Johansson flyttade eller förflyttades på 1740 talet från Jurmo till Utö, hans son Anders föddes där 1744.
Jag åker på en excursion till Utö 29.3 och försöker före det utreda om möjligen Henric Johanssons efterkommande lever kvar på Utö. Eller hur länge de har gjort det.
Om nån har hans efterkommande färdigt utredda så vore jag tacksam om jag kunde få infon.
Alternativt om nån har information om nutida eller närtida Utöbors förfäder/-mödrar så tar jag gärna emot.
I arkiven saknas Korpo Kommunionböcker 1761-1789. I KBn som slutar 1760 har i alla fall på en del sidor skrivits in informationer rörrande tom 1774. Var det alltå så att prosten Henric Carpelius (1757-88) lät bli att föra en ordentlig KB? Har nån läst visitationsprotokollen? KBna är sen från 1790 mycket prydliga.
Våvinterhälsningar
Bengt

harrysme
01.03.17, 21:49
Jag har ganska mycket material om släkten. Grundet är raporten gjort av Ben-Eric Pahman. Någonting mera vet jag om mina närmaste släkningar och vad har kommit till i Geni (pålitligt?)
Jag kan väl skicka raporterna om du ger din email address. Kunskaperna om levande personer ska handlas som privat.