PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Haitallinen...Revolver maps? Mikä?


Wiljami
30.01.17, 23:50
Onko muut seuranneet/havaintoja? F-securen viimeisimmistä tapahtumista löytyy aina, kun olen avannut Suku Forumin: "Haitallinen sivusto Revolver maps... estetty." Hyvähän se, että estää, mutta toistaiseksi en ole onnistunut kohtaamaan samaa asiaa muita sivustoja avatessani. Mikähän lie kyseinen haitallinen sivusto ja miksi se koneelleni pyrkii ja Sukufoorumin avatessa? F-securen virus-ja haittaohjelmaskannaukset eivät löydä mitään. Kertoo, että koneesi on puhdas. Eikä kone kyllä takkuilekkaan tai esitä mitään ongelmia. - Kiinnostavaa, hämmentävää ja ehkä muillekin vinkiksi. Tapahtuuko muille samanlaista? Oma seurantani jatkuu toistaiseksi myös muita sivustoja selatessa.

Wiljami
07.02.17, 12:47
Olen nyt seurannut tiiviisti F-securen tekemiä merkintöjä estetyistä sivuista. Asia on selvä, että muitten sivujen avaaminen ei aiheuta moista haitalliseksi luokiteltua revolver maps- sivun avautumisyritystä. Vain Suku Forumin avaus saa sen koneeleni aikaan. Lukeekohan ylläpito näitä keskusteluja? Mitään selitystä ei ole kuulunut. Ihmetyttää myöskin, eikö muut seuraa tietokoneensa virustorjunnan toimintaa lainkaan vai eikö heidän virustorjunnat sitten tunnista k.o. sivuja. Kommentteja ei ole näkynyt. Välttämättähän avautunut sivu ei koneen käyttäjälle näykkään, näin minun on annettu ymmärtää. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä revolver maps on ja miksi ainakin F-secure luokittelee sen haitalliseksi ja miksi se pyytämättä pyrkii avautumaan koneelle juuri Suku Forumia avatessa. Tekee kolme pikaista yritystä joka kerta heti sivua avatessa. Lisäyrityksiä seuraa esim. kun aloitin tämän kirjoittamisen.

Timo W
07.02.17, 14:26
https://www.revolvermaps.com/


Käviätilasto Seuranta Ohjelma

Wiljami
16.02.17, 22:51
Enpä ymmärrä, miksi kävijämäärää laskiessa täytyy yrittää avata haitalliseksi luokiteltua sivua käyttäjän koneelle. Eikö Suku Forumilla ole muita keinoja laskea käyttäjiään? Eikö ole muita näkemyksiä?
F-Secureen olen oppinut luottamaan ja uskon mitä se rekisteröi muistiinsa.

JouniK
08.03.17, 16:15
F-Secure esti minulta taannoin erään toisenkin sivuston. Yritin selvittää mitä yhteistä sillä ja revolvermapsillä on. Yhdistävä tekijä näyttäisi olevan JavaScript, mutta en tiedä onko juuri se estolistalle joutumisen syy. Joitain aikoja (voi olla vuosiakin, en muista) ihmisiä kehotettiin poistamaan JavaScript koneeltaan siihen liittyvien riskien vuoksi. Itsekin tuota neuvoa silloin noudatin (tosin en enää muista miten) – vain yksi ohjelma lakkasi toimimasta. Ilmeisen tarpeeton siis peruskäyttäjälle.