PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukuohjelmisto 2004 hyytyi win10 päivitykseen


juhakari
18.01.17, 20:00
Windows 10 päivittyy melko tiuhaan, ja kun olen viimeksi käyttänyt sukuohjelma 2004:ta 21.11.2016 menestyksellä, en osaa sanoa mikä versio win10:stä on nyt aiheuttanut sen, että suku2004 ei enää toimi.

Kun käynnistin suku2004:n tänään, tuli avausnäyttö ok, mutta kun yritin avata tietokannan, tuli joku virheilmoitus, jota en kirjannut, ja mitään muuta ei sitten tapahtunut. Sen jälkeen ei tietokannan avausmahdollisuutta valikosta enää löydy. Myöskään gedcomin tuonti ei onnistu, sillä gedcomin avaus tuonnilla kysyy seuraavaksi millä nimellä tallennan ja vastaus siihen antaa ilmoituksen 'tiedosto tai hakemisto on vioittunut tai lukukelvoton'.

Onko muilla samanlaisia havaintoja ja jos, niin onko korjausta tai kiertotietä löytynyt? Win 10 pro 64 bit, versio 1607 ja koontikäännös 14393.693.

kysyy Juha Kari

Juha
18.01.17, 20:09
Outoa

Parhaillaan on avoinna vastaavassa kombinaatiossa kyseinen ohjelma ja pelittää


Voisitko yrittää asentaa ohjelman uusiksi johonkin toiseen kansioon ja kokeilla sitten




Juha

juhakari
18.01.17, 20:11
Just sain avattua gedcomilla kun yritin c:lle tallentaa kannan. Onkohan tuo e:-levy tuhoutumassa, vaikka sieltä voi lukea gedcomia?

t. Juha

juhakari
18.01.17, 20:17
Kokeilin uudelleen avata sen marraskuisen kannan ja tuli virheilmoitus:
'Määrittelemätön virhe.
Microsoft JET Database Engine
Tiedoston lukitseminen ei onnistunut.'

Mutta c:llä siis toimii.

t. Juha

ilkant
18.01.17, 22:38
Microsoft JET Database Engine

Ei taida liittyä paljoakaan tähän, mutta minulla oli ongelmia Suku 8.0:lla tehdyn tietokannan kanssa. Mikään nykyinen ohjelma ei osannut Microsoft JET Accessia. Ei edes Microsoftin omat nykyiset tuotteet. Sukuohjelmisto 2004:llä sain sitten sen tietokannan käyttöön.

Kari Luukka
19.01.17, 10:46
Onko siellä E-levyllä saman niminen (sukukannan nimi ja tarkennin ldb) ldb-tiedosto? Voit poistaa sen ja kokeilla avausta uudelleen. Tämä on ns. lukitustiedosto joka on jäänyt sinne (ehkä toisen koneen jäljiltä). Windows 10 tuskin on syyllinen - sehän toimii hienosti. Tästä tiedostosta näkee myös miltä koneelta se on avattu ja millä oikeuksilla.

juhakari
21.01.17, 23:06
Kyllä se ongelma oli E:-levyn hakemistorakenteen korruptoituminen, luku levyltä onnistui mutta kirjoitus ei. Kopioin koko levyn sisällön ulkoiselle levylle (verkossa) ja 1,2 TB:n kopiointi vei liki 40 tuntia. Sen jälkeen koneen uudelleenkäynnistys ja windows itse huomasi vian ja ajoi chkdsk:n levylle (siis pyytämättä ja yllättäen), ja nyt levy on windowsin mielestä kunnossa. En ole ehtinyt testaamaan, koska tuli ongelma toisen ohjelman kanssa, tämä asennettu c:lle ja ohjelma (abbyy finereader 11) sanoo lisenssitiedoston korruptoituneen ja ehdottaa uudelleenasennusta. Ei syy siis ole sukuohjelmistossa vaan kovalevyissä. Pitänee alkaa huolestua.

t. Juha

harrysme
26.05.17, 20:16
Minulla kyllä toimii, mutta joudun joka kerta kirjautumaan kokeilukäyttö-kyselyn kautta. Vaikuttaa, kun tieto siitä onko salasana oikea olisi kadonnut.

Kari Luukka
27.05.17, 08:24
Asennus ei ole mennyt siis oikein. Voinen auttaa vaikka etähallinnalla, niin voidaan katsoa mikä on pielessä.

Juha Vuokila
29.05.17, 14:53
Minulla Sukuohjelmisto 2004 toimii hyvin. Windows 10 ehdottaa Creators päivitystä. Onko kokemuksia toimiiko tuon päivityksen kanssa?

Kari Luukka
29.05.17, 19:13
Kyllä toimii.