PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Äitien ja tyttärien ketju


KATARIINA KALLIO
25.07.08, 23:28
Hei!
Kuka tietää jotakin Christin Matts dr. Pullista, syntynyt 1704 ja kuollut 11.13.1796 Rovaniemen kirkonkirjoista. Haluaisin tietää esim. kuka oli hänen äitinsä ja hänen syntymäaikansa ja kuolinaika jos mahdollista.
Miten päästään 1600-luvun kirkonkirjoihin?
Tutkin tällä hetkellä äitien ja tyttärien ketjua ja olen päässyt 11 sukupolvea taaksepäin.
Terv. Katariina Rovaniemeltä.

Anja Pere
26.07.08, 09:57
Hei Katariina
Minulla on (todennäköinen) esi-isä Matti Pulli s.1664 k. 1756 ja hänellä poika myös Matti Pulli s. 1701 k. 1746. Äidistä en minäkään tiedä. Puhummekohan samasta suvusta. En nyt ehtinyt tarkemmin katsella muistiinpanojani. Ei kai pitäisi näillä säillä istua koneen vieressä.
Anja

JHissa
26.07.08, 10:45
Hei!
Kuka tietää jotakin Christin Matts dr. Pullista, syntynyt 1704 ja kuollut 11.13.1796 Rovaniemen kirkonkirjoista. Haluaisin tietää esim. kuka oli hänen äitinsä ja hänen syntymäaikansa ja kuolinaika jos mahdollista.
Miten päästään 1600-luvun kirkonkirjoihin?
Tutkin tällä hetkellä äitien ja tyttärien ketjua ja olen päässyt 11 sukupolvea taaksepäin.
Terv. Katariina Rovaniemeltä.
Katso Rovaniemen rippikirjat:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/rovaniemi/rippikirja_1700-1720_ik374/23.htm
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/rovaniemi/rippikirja_1721-1741_ik374/26.htm
eli Christinan vanhemmat näyttäisivät olevan Matti Pulli ja Carin Haara (k. 3.4.1737).

Terveisin Johannes Hissa

KATARIINA KALLIO
26.07.08, 11:49
HEI
Kiitoksia tiedosta! Löysin Christinin äidiksi Carinin mutta sukunimi tai suku oli hämäränpeitossa. SSHY:n sivuilta olen rippikirjoista koittanut hakea, mutta kirjainten tulkinta on välillä vaikeaa, vaikka kyllä siihekin oppii.
Kemihaaraby Matti Pulli 1664-1756 on siis Christinin isä ja äiti Carin --3.4.1737.
Christin Pulli vihittiin 20.5.1737 Matti Pekan pk. Sutarin (Suutari) kanssa ja tästä avioliitosta syntyi tytär Catharina 1.9.1738, joka on yksi äiti tässä äitien ja tyttärien pitkässä ketjussa.
Tätä on todella mielenkiintoista tehdä, koska tämä on enemmän kuin vain nimet ja syntymä-ja kuolinajat. Tässä joutuu väkisinkin tutkimaan kasvatuksen ja tapojen siirtymistä sukupolvelta toiselle niin hyvässä kuin pahassa.
Terv. Katariina.

KATARIINA KALLIO
27.08.08, 14:22
Hei!
Olen tässä yrittänyt löytää tätä Haara-sukua, mutta mitään tolkkua ei ole tullut. Löysin jotakin Torniojokivarren Haara-sukuja, mutta se taitaa olla väärä tieto. Onko kukaan törmännyt Rovaniemen kirkonkirjoista tähän, itse en ole. Kysymyshän on 1600-1700-lukujen vaihteen tienoolta.
Ensin luulin sen olevan Kemijokihaara-johteinen suku, mutta siihen ei ole missään vahvistusta.
Apua kovasti anellen Katariina Kallio.

Markku Pelttari
31.07.19, 11:03
Sattuipa silmään tämä vanha ketju. Kristiinan vanhemmat ovat tosiaan Matti Matinpoika Pulli ja Kaarina l. Kaisa. Kaisan tausta ei taida olla vieläkään selvinnyt? Mutta ei hän mikään Haara ollut. Rippikirjassa Matin ja Kaisan perässä ovat vain merkinnät ha'rus ja ha'ra eli nykykirjoituksen mukaan herus ja hera eli isäntä ja emäntä.