PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lisa Johansdr. Storstrang, Vimpeli; oikea syntymäaika


olliarmaita
15.11.16, 11:48
Hiskissä Liisan syntymäajaksi kirjattu virheellisesti 25.8.1756

Oikein on 26.8.1756
http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=10115443

Myös myöhemmin kirkonkirjoissa tämä päivämäärä.

Eipä kauaksi heitä, mutta kumminkin.


t. olliarmaita

JaskaS
15.11.16, 15:11
HisKiin voi laittaa kommentin ja korjauspyynnön.
Tein sen tähän tapaukseen: http://hiski.genealogia.fi/hiski?fi+t4244337
HisKi-haussa näkyy kommentoidun tapahtuman kohdalla punainen rasti.

Tulipa samalla korjattua tämä esi-isäni neljäs serkku omaan tietokantaanikin ;)

:) Jaska

Matti Lund
15.11.16, 16:50
HisKiin voi laittaa kommentin ja korjauspyynnön.
Tein sen tähän tapaukseen: http://hiski.genealogia.fi/hiski?fi+t4244337
HisKi-haussa näkyy kommentoidun tapahtuman kohdalla punainen rasti.

Tulipa samalla korjattua tämä esi-isäni neljäs serkku omaan tietokantaanikin ;)

:) Jaska

Onnittelut Jaska siitä, että pyrit olemaan tarkka poika ja reagoit tähän havaintoosi välittömästi.

Jaska, kun pyrit olemaan noin tarkka korjausten suhteen, Sinun olisi suotavaa korjata kantaäitisikin eli Simuna Hyytisen vaimo oikeaksi kannassasi, jos et ole vielä sitä tehnyt.

terv Matti Lund

JaskaS
15.11.16, 18:45
Pitääpä yrittää katsoa mitä esi-isäni Jooseppi Hyytisen kälystä mahdollisesti löytyy...
Sinänsä olen vakuuttunut, että vanhoja virheitä on jäänyt, kun olen sivujuonteita aikoinaan kasannut sieltä ja täältä.

:) Jaska

Matti Lund
15.11.16, 19:36
Pitääpä yrittää katsoa mitä esi-isäni Jooseppi Hyytisen kälystä mahdollisesti löytyy...
Sinänsä olen vakuuttunut, että vanhoja virheitä on jäänyt, kun olen sivujuonteita aikoinaan kasannut sieltä ja täältä.

:) Jaska

Hei, sehän on tosiaan heti siinä Hyytis -listan kärjessä.

En käy tässä antamaan selvitystä, kun minulla on siitä kaksi pientä tutkielmaa näissä artikkeleissa ja löydät lähteet niistä:

Niissä on jotain tietoa myös esi-isäsi Joosepin vaiheesta ennen Norrenaan menoa.

Juuret 4/2015
Matti Lund: Tietoja Kaukolan Simuna Prusinpoika Kuivisen vaimon sukuperästä Lappajärven Nykälässä


Juuret 1/2016
Matti Lund: Savonkylän Hyytinen ja Kuortaneen Ruona


Itse asiassa näissä oli vain lyhykäisesti oikaistu 2-3 pahinta väärinkäsitystä, jotka ovat johtaneet virheellisiin sukujohtoihin Savonkylän Hyytisen ja Nykäsen (Timosen) suvuista.

Olen löytänyt näihin sukuihin lisää tarkennuksia ja varmistuksia eräisiin sellaisiin tietoihin, joista oli epäselvyyttä.

Vastaavanlaisia korjauksia ja täsmennyksiä on kertynyt esitettäväksi Savonkylän muidenkin talojen "kantasuvuista".

terv Matti Lund

Ps. jos Sinulla on näistä lisää kysyttävää sen jälkeen, kun olet perehtynyt tutkielmiini, yritän antaa niihin lyhyitä vastauksia. - Kannattaa kysyä, jos on epävarmuutta/epäselvyyttä.

JaskaS
15.11.16, 21:42
Kiitos Matti vinkeistä. Näinkin tuon jälkimmäisen jutun ohimennen Kuulutko sukuuni -tapahtumassa S&S-seuran Erkillä. Asiaa seuran kirjastoon, siis.

:) Jaska

P.S. Muuten tuo kotisivuni esitys on aika vanha ja päivittämätön.
JAS

olliarmaita
16.11.16, 09:08
Kiitos Jaskalle korjauskommentoinnista. Nyt huomaan itsekin tehdä, kun vastaavia tulee eteen.

Minulla on suvussa paljon Lappajärven emäseurakunnan alueella syntyneitä, mm. Kärnää, Tarvosia, Timosia, Nykäsiä ja Nyyssölöitä.

Palaan taas pattitilanteissa kysymyksineni asiaan.