PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kiitos yhteisistä vuosista!


Timo Siukonen
23.07.08, 06:43
Olen harrastanut sukututkimusta parikymmentä vuotta kursseilla opiskellen ja itsenäisesti tutkien, osallistunut sukuseuran suunnitteluun, perustamiseen ja johtotehtäviin, luonut yhteyksiä ja kirjoittanut kirjoja. Viime keväänä huomasin, että maljani on täyttynyt: Hesarin kuolinilmoitukset eivät enää kiinnostaneet. Stenroth sukuseuran vuosikokouksessa 15. kesäkuuta Pieksämäellä ilmoitin luopuvani lopuistakin vastuutehtävistä. Luovutin seuralle kaiken sähköisen arkistoni. Kirjallisen materiaalin olin jo aiemmin vienyt Jyväskylän maakunta-arkistoon. Viime viikolla sain vihdoin urakkani loppuun, kun toimitin isoisäni elämäkerran "Sariola Keski-Suomesta" kirjoitettuna ja taitettuna kirjankustantajalle painamista varten.
Vuodet ovat olleet antoisia. Sukututkimus on loistava harrastus, jota voi suositella niin nuorille kuin vanhoille. Minulle siitä jää ihania muistoja. Lopettamiseen ei liity mitään dramatiikkaa. Suuntaan mielenkiintoni uusiin aiheisiin.
On aika jättää jäähyväiset ja kiittää kollegoitani yhteisistä vuosista: KIITOS!
Virkistäviä ja antoisia hetkiä sukututkimuksen parissa teille kaikille!
Timo Siukonen
Toivakka

Seppo Niinioja
23.07.08, 08:38
Timo!

Onnittelut Stenroth Sukuseuran kunniajäseneksi kutsumisesta ja kiitokset mukavasta kanssakäymisestä sukututkimuksen parissa! Olen ollut saavalla puolella:). Ei voi muuta kuin ihmetellä sinua ja kaikkia niitä, jotka hektisen päivätyön ohella pystyvät vielä sukukirjajärkäleitä kokoamaan.

Näin äkkiseltään en muista muita kuin Tore Blomqvistin, joka olisi ilmoittanut tutkimustensa tulleen valmiiksi ja luovuttaneen aineistonsa Lahden seudun sukututkijoille. Hän oli kai jo yli 90-vuotias siinä vaiheessa. Blomqvistin Genos-artikkeli Schelestä oli tutkimuksilleni arvokas.

Me elinkautiset, kuten eräs sukututkijakollega tokaisi Kansallisarkiston kahviautomaatilla tässä yhä jatkamme harrastustamme.

Hyviä "sukututkijaeläkeläisen" vuosia sinulle. Leipätyössähän sinulla on monta vuotta jäljellä. Toivottavasti tapaamme vielä muissa merkeissä.

Terveisin
Seppo

Sariainen
23.07.08, 19:41
Timo!

Onnittelut Stenroth Sukuseuran kunniajäseneksi kutsumisesta ja kiitokset mukavasta kanssakäymisestä sukututkimuksen parissa! Olen ollut saavalla puolella:). Ei voi muuta kuin ihmetellä sinua ja kaikkia niitä, jotka hektisen päivätyön ohella pystyvät vielä sukukirjajärkäleitä kokoamaan.

Näin äkkiseltään en muista muita kuin Tore Blomqvistin, joka olisi ilmoittanut tutkimustensa tulleen valmiiksi ja luovuttaneen aineistonsa Lahden seudun sukututkijoille. Hän oli kai jo yli 90-vuotias siinä vaiheessa. Blomqvistin Genos-artikkeli Schelestä oli tutkimuksilleni arvokas.

Me elinkautiset, kuten eräs sukututkijakollega tokaisi Kansallisarkiston kahviautomaatilla tässä yhä jatkamme harrastustamme.

Hyviä "sukututkijaeläkeläisen" vuosia sinulle. Leipätyössähän sinulla on monta vuotta jäljellä. Toivottavasti tapaamme vielä muissa merkeissä.

Terveisin
Seppo

Minäkin kiitän Timoa vuosien varrella saamistani lisätiedoista. Olisihan tuo ollut ihan mukava jatkossakin vaihtaa ajatuksia tästä sukututkimuksesta. Jos vaikka olet sähköpostin päässä kuulolla ?!?! ;)
Minulla itselläni oli vähän saman suuntaisia ajatuksia sukukirjojen ilmestymisen jälkeen. Takki oli tyhjä. Mutta kyllä sinne kummasti on alkanut taas kaikenlaista kertyä.
Juu Tore Blomqvist oli "teräs vaari", ystävällinen ja hieno mies. 88-vuotiaan opetteli tietokoneen käytön ja teki kaikenlaista sen kanssa kuolemaansa saakka.
Täällä myös "yksi ilmeisesti elinkautinen", niinkuin Seppo asian ilmaisi. :D:
Terv. SARIAINEN :)