PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Aino Kurko ja Anna Palokoski Miehikkälä


Ulla P
03.11.16, 18:37
Toivoisin Suku Forumin kautta saavani tietoja Säkkijärvellä 10.1.1878 syntyneestä Anna Björklundista tai yhteyden hänen ja tyttärensä Aino Katariina Björklundin (s.16.9.1900) jälkipolviin. Molemmat ovat muuttaneet nimensä Palokoskeksi, Anna avioliiton kautta ja Aino ottanut äitinsä nimen käyttöön ja myöhemmin avioliiton kautta Kurko-nimen.

Anna meni naimisiin Joonas Palokosken kanssa 1906, ilmeisesti Amerikassa. Aino on mennyt naimisiin Miehikkälästä Säkkijärvelle muuttaneen nuorehkon leskimiehen Anton Kurkon kanssa 1921. Heidän yhteiset lapsensa ovat nimeltään Kirsti (1931) ja Pentti (1934). Perheen kirjat on siirretty 1949 Miehikkälään.

Olen Anna Palokosken (Björklund) miehen Joonas Palokosken (synt. Paloposki) sukua ja haluaisin tätä kautta selvittää Joonaksen historiaa Suomessa ja Amerikassa ennen loikkausta Neuvostoliittoon 1929.

Tuula Cu
04.11.16, 14:14
Hei!

Siirtokarjalaisten tien mukaan Kurkon perhe on asunut Miehikkälän Saivikkalassa. Siellä näyttäisi (ainakin hyvin liki) asuvan edelleenkin Fonectan tietojen mukaan muutama Kurko -niminen. Jos muuta kautta et saa kontaktia, kirjoittaisin pari tunnustelevaa kirjettä. Soittaminen kun joskus on niin äkkinäistä :).

Tuula K

Ulla P
04.11.16, 17:06
Hei,

Kiitos viestistäsi. Odottelen jonkin aikaa mahdollisia vinkkejä tai yhteydenottoja tätä kautta ja sitten vasta katson Fonectan kautta osoitteet kirjettä varten. Olet oikeassa puhelun suhteen. Moni hämmentyy äkkinäisestä uppo-oudon ihmisen soitosta, kun asia koskee kuitenkin omia läheisiä henkilöitä, vaikka ei mitään "luurankoja kaapissa" olisikaan.

Terveisin Ulla

Maxim
06.08.17, 18:12
Minulla on Ainolle ja Antonille yhteensä 5 lasta.

Ulla P
07.08.17, 11:16
Hei,

Löysin itse myös Antonille 5 lasta, joista kaksi nuorinta on Aino Kurkon kanssa, hekin jo siis hyvin iäkkäitä, jos ovat elossa. Toivoisin löytäväni yhteyden heidän jälkipolviinsa, jos heillä olisi perhepiirissä ollut tietoja Ainon ja erityisesti hänen äitinsä Annan elämäntaipaleelta.

Maxim
07.08.17, 11:39
Minulla on Antonille ja Ainolle Paavo, Hilkka, Pauli, Kirsti ja Pentti.