PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Porvari ja raatimies Henrik Thelén Hämeenlinnasta


Aiccu
09.10.16, 11:31
Tiedän, että olen kysynyt samaa asiaa vuosia sitten ja saanut siihen vastauksenkin mielestäni täällä. Nyt on kuitenkin jotenkin käynyt niin, että itseltäni tieto on joutunut hukkaan, eikä foorumin hakukonekaan löydä sitä. Olisiko aiempi tiedusteluni tapahtunut ennen ns. suurta kaatumista :rolleyes:

Mutta etsin siis vanhempia Henrik Thelénille, s. 1701, k. 1764 (63?). Itse en löydä enkä saa selvää rippikirjoista. Voiko joku ystävällisesti auttaa tai antaa edes linkin jota voisin yrittää tavata. :oo: Tietysti kaikki muukin tieto ym. henkilöstä on kiinnostavaa, mutta hänen perhehistoriansa alenevaan suuntaan minulla kyllä on tiedossa.

karisalm
09.10.16, 12:29
Hei

Porvari ja raatimies, kirkonisäntä Jöran Henricssonin kuoltua 14.4.1725 hänellä mainitaan Hämeenlinnan käräjillä 1735 leski Sophia Påhlsdotter, poika stadstienare Henric ja tytär Maria puolisonaan porvari Johan Mattsson (Luola).

Henrici Jöransson Thelenin lasten kummeina mainitaan Johan Mattsson Luola ja Johan Mattsonin lasten kummeina porvari Henric Jöransson.

Lisäksi kummilistoissa mainitaan sekä Henric Sywonius että Anna Paulsdotter joten Sophia lienee Annan sisar.

http://www.helsinki.fi/ylioppilasmatrikkeli/henkilo.php?id=U1125