PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Uudet viestit


harrysme
22.09.16, 20:30
En ole viime aikoina saanut haulla "Uudet viestit" mitään tuloksia. Mistä bugi voisi johtua?

Tapani Kovalaine
22.09.16, 21:34
En ole viime aikoina saanut haulla "Uudet viestit" mitään tuloksia. Mistä bugi voisi johtua?
Samasta syystä kuin minullakin. Kahteen viikkoon eivät ole enää kertaakaan Uudet viestit toimineet. Olen luopunut yrittämästä.

Kaija Salminen
22.09.16, 22:42
Hei Tapani ja muut!

Tuolla SukuForum-osastolla asiasta on käyty keskustelua v:sta 2012 lähtien useammassakin erässä. Viimeisin keskustelu tästä ongelmasta alkoi heinäkuussa: http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=17290&page=3.
Myös minulla "Uudet viestit" -haku lakkasi toimimasta jo kesällä, mahtoiko olla sen jälkeen kun Windows 10 pakkoasentui koneelleni, aivan yllättäen ja pyytämättä :-(. Minun taitoni eivät riitä välimuistin tyhjentämiseen eikä muihin teknisiin temppuihin, eikä ärräpäistäkään ole apua.

Sen sijaan Tkukkonen antoi käyttökelpoisen vinkin: pitää avata uusi selainikkuna ja liittää osoitteeksi tämä: http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily . Ja avot, heti tupsahtavat uudet viestit ruudulle. Kun vain muistaisi tuon osoitteen huomennakin ...

Terv. Kaija

Kaija Salminen
22.09.16, 22:53
Hei Tapani ja muut!
- - -
Myös minulla "Uudet viestit" -haku lakkasi toimimasta jo kesällä, mahtoiko olla sen jälkeen kun Windows 10 pakkoasentui koneelleni, aivan yllättäen ja pyytämättä :-(. Minun taitoni eivät riitä välimuistin tyhjentämiseen eikä muihin teknisiin temppuihin, eikä ärräpäistäkään ole apua.
- - -
Terv. Kaija

Hei taas!

Siis minäkin luovuin yrittämästä "Uudet viestit" -hakua elokuun jälkeen. Kun ei toimi niin ei toimi, minkäs teet. Mutta kun äsken taas huvikseni kokeilin, niin silmät olivat pudota päästäni: sehän toimii sittenkin! Mitä on tapahtunut? Elämä on ihmeellistä!

Terv. Kaija

Juha
23.09.16, 07:48
Ainakin itselläni alkoi toimia, kun Win 10 päivitti itse itsensä eilen illalla.


Vinkki; jos käytät Chromea-selainta, niin avaa Suku Forum "incognito"-ikkunassa. Silloin toimii aina, koska se ei käytä evästeitä




Juha

Kaija Salminen
23.09.16, 08:04
Hei Juha!

Ilo oli lyhytaikainen: äsken ei enää toiminut, vaan tuli ikkuna, jossa teksti "Haulla ei löytynyt tuloksia. Varmista, että kaikki sanat on kirjoitettu oikein, kokeile eri hakusanoja, tai muuta hakuehtoja.". Elämä on yhä ihmeellisempää :eek:!

Terv. Kaija

Juha
23.09.16, 08:06
lainaan itseäni;


ongelma ei todellakaan johdu Suku Forumin asetuksista tai ominaisuuksista.

Osa selaimista tallentaa cache -välimuistiin saadun hakutuloksen ja hakevat seuraavina kertoina sen hakutuloksen cachesta eivätkä käy pyytämässä palvelimelta uudelleen.Sääntöjen mukaan tällaista "redirect cachingia" ei saisi selaimissa harrastaa mutta monet uudet selainversiot sen tekevät. Meillä on jatkuva selainsota siitä kumpi on nopeampi ja siitä syystä cache muistia käytetään mahdollisimman paljon.

Eli suomeksi - tuota Forumin "Uudet viestit" -toimintoa käytetään selaimissa väärin. Ne nopeuttavat toimintaansa käyttämällä vanhaa tietoa eivätkä hae sitä uudelleen Forumilta.

Vaikka haluaisimme, emme voisi muuttaa tuota asiaa mitenkään. Se ei ole kiinni Forumin softasta. Aivan Forumimme alusta lähtien tuo asia on ollut samanlainen, mutta viime vuosien kiihtyvä selainversio"sota" aiheuttaa tätä harmia.

tkukkonen
23.09.16, 08:41
Kun Kaijalla toimi siis tasan yhden kerran, niin ehkä välimuisti oli välillä tyhjentynyt tiedostojen puhdistustoiminnan yhteydessä.

Vielä täydennystä käyttömukavuuskikkaan.
Jos kirjanmerkissä on määritys http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily, niin päivän viestejä ei erikseen tarvitse hakea eikä kirjoittaa osoiteriville. Kun Forumin kirjanmerkki on sijoitettu kirjanmerkkipalkkiin, siitäkin voi helposti käynnistää uuden näkymättömyysikkunan (incognito), kun osoittaa ensin kirjanmerkkikuvaketta (lehden näköistä symbolia) kursorilla ja käyttää siitä aukeavaa valikkoa. Yleensä tämä valikko aukeaa hiiren oikealla näppäimellä. Näin sormiliikkeitä tulee minimaalisen vähän.

Julle
23.09.16, 10:04
< Vielä täydennystä käyttömukavuuskikkaan.
Jos kirjanmerkissä on määritys http://suku.genealogia.fi/search.php?do=getdaily, niin päivän viestejä ei erikseen tarvitse hakea eikä kirjoittaa osoiteriville. Kun Forumin kirjanmerkki on sijoitettu kirjanmerkkipalkkiin, siitäkin voi helposti käynnistää uuden näkymättömyysikkunan (incognito), kun osoittaa ensin kirjanmerkkikuvaketta (lehden näköistä symbolia) kursorilla ja käyttää siitä aukeavaa valikkoa. Yleensä tämä valikko aukeaa hiiren oikealla näppäimellä. Näin sormiliikkeitä tulee minimaalisen vähän. >

No, enpähän aina tiedä, puhutaanko tässä Uudet viestit -toiminnosta vai Päivän viestit -toiminnosta. Päivän viestit -toiminto käyttää ainakin juuri tuota Getdaily-funktiota.
Kuten aikaisemminkin olen todennut. En koskaan kirjaudu sisään istuntoon ennen kuin järjestelmä sitä kysyy, vaan sisäänkirjautumatta käytän aina Päivän viestit -toimintoa, koska se on sitä järkevää järjestelmän käyttöä palvelimen ja omaan koneen voimavaroja tuhlaamatta käyttöä. Sisäänkirjautuneena on pakko käyttää Uudet viestit -toimintoa! Kuinka moni edes huomanut tämän eron?

Kokeilemisiin

Kaija Salminen
23.09.16, 10:52
Hei!

Joo, vissiin ovat puurot ja vellit menneet sekaisin eli päivän viestit ja uudet viestit. Olen itse joskus ruksannut sen 'Muista salasana' -täpän, eli olen aina kirjautuneena. Olen kyllä huomannut myös sen, että 'Päivän viestit' näkyvät vain, jos en ole kirjautunut (välillä on ollut jokin häikkä kirjautumisessa), mutta pysyvä kirjautuneena oleminen on kyllä kätevämpää muuten. Miksi sellainen mahdollisuus on olemassa, jos se kuormittaa palvelinta tai omaa konetta?

Äsken vasta tajusin, mistä tuo 'incognito' löytyy Chromesta. Täytyypä opetella käyttämään sitä Tkukkosen ohjeiden mukaan. Monta vuotta uudet viestit avautuivat ilman ongelmia ja erityistemppuja, mutta näköjään systeemit muuttuvat, kuten Juha esittää.

Hyvää päivän jatkoa,
t. Kaija

marjatellervo
23.09.16, 13:12
Uudet viestit eivät ole toimineet pitkään aikaan. Incognito näyttää päivän viestit.

Muiden keskustelupalstojen uudet viestit toimivat. Oletan, että vBulletin ei pysty samaan.

Juha
23.09.16, 14:59
vielä kerran;


Vaikka haluaisimme, emme voisi muuttaa tuota asiaa mitenkään. Se ei ole kiinni Forumin softasta. Aivan Forumimme alusta lähtien tuo asia on ollut samanlainen, mutta viime vuosien kiihtyvä selainversio"sota" aiheuttaa tätä harmia.
___________



juha

marjatellervo
23.09.16, 16:15
Seura varmaan ostaa palvelun jostakin. En kuvittelekaan, että vika olisi seuran.

Jos palvelu ostetaan, on määritelty, miten sen pitäisi toimia ja mitä tehdään, jos palvelu ei toimi toivotulla tavalla.

Juha
23.09.16, 16:17
Ole hyvä ja lue tuo edellinen viestini vielä kerran.



Juha

ristojohannes
23.09.16, 16:26
Ei auttanut. vaikka luin kahteen kertaan

- vika ollut alusta saakka, vuodesta 2007
- käynnissä selainten sota

Kai se sitten on uskottava, kun moderaattori näin sanoo.

Juha
23.09.16, 16:29
Jokainen voi ottaa itse selvää asioista ellei usko.

En ole tosin itse tottunut siihen, että sanaani epäillään. Jää ikävä maku turhasta arvostelusta.



Juha

Pekka Hiltunen
23.09.16, 17:57
Ainakin itselläni alkoi toimia, kun Win 10 päivitti itse itsensä eilen illalla.
Vinkki; jos käytät Chromea-selainta, niin avaa Suku Forum "incognito"-ikkunassa. Silloin toimii aina, koska se ei käytä evästeitä
Juha
Kenties Googlen Chrome-selainta pitäisikin käyttää vain Chrome-bookilla... Ollaanko pian tilanteessa, josta aikoinaan lähdettiin: yhteensopivuusongelmia ratkomassa? Nähtävästi Microsoftin Win10:n kanssa pitäisi käyttää vain MS:n "exploderia", jotta voisi keskittyä asiaan sen sijaan, että saa enimmän aikaa juosta markkinamiesten lieassa heidän oikkujensa ja oivalustensa vankeina.
PH

E Juhani Tenhunen
24.09.16, 10:29
Kenties Googlen Chrome-selainta pitäisikin käyttää vain Chrome-bookilla... Ollaanko pian tilanteessa, josta aikoinaan lähdettiin: yhteensopivuusongelmia ratkomassa? Nähtävästi Microsoftin Win10:n kanssa pitäisi käyttää vain MS:n "exploderia", jotta voisi keskittyä asiaan sen sijaan, että saa enimmän aikaa juosta markkinamiesten lieassa heidän oikkujensa ja oivalustensa vankeina.

En ole huomannut ongelmia Microsoft Edgessä enkä SeaMonkey 2.40:ssä, jonka selain vastaa Firefox 43.0:aa. Uudet viestit näkyvät mukavasti vahvennettuina näytössä.

E. Juhani Tenhunen