PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nuutti Knuutinen s 1643


MariaKnutin
26.08.16, 13:43
Heips!

Pitkästä aikaa selvittelin tätä sukupuuta.

Haluaisin kovasti selvittää Knuutisten alkuperän hamulan kylästä. Viimeinen esi-isä löytyi kymmenen sukupolven takaa.

Tässä tiedot

Nuutti (Knut?) Knuutinen

Syntynyt 1643
Kuollut 1728
Kuopio
(en ole ihan varma näistä)

Meni naimisiin Kaarina Tossavaisen kanssa
(s 1647 - k 1727)
Kuopio

Lapset ainakin
Lauri Knuutinen
(s 1665 - k1725)
Kuopio - Knuutila
Ammatti: Talollisen poika, isäntä 1711 Kuopio Knuutila
Haudattu 23 Huhtikuuta 1725

Laurin vaimo
Liisa Jauhiainen
1691 -1772

Osaako kukaan vahvistaa tietojen paikkaansapitävyyttä ja tietääkö ehkä kukaan Nuutin vanhemmista?
Itse olen ihan noob tässä, en osaa lukea kirkonkirjoja jne, joten jos joku osaa avittaa, olisi tosi kiva! :)

Asko Olavi
31.08.16, 08:06
Moikka!

Vaikea on mennä vahvistamaan ja hieman epäilen että onko kyseistä pariskuntaa edes ollut esittämässäsi mielessä.

Hiski haun mukaan Carin Tossavainen olisi ollut aviossa Matts Larsson Nuutinsen kanssa.

Heidän poikansa Lars syntyi siis 1693 ja ei ilmeiseesti ollut Liisa Jauhijaisen kanssa avioissa.

--------------------------------------------------------------------------
Hiski: Kuopio - kastetut
Syntynyt Kastettu Kylä Talo Isä Äiti Lapsi
3.4.1693 1693 Knutila Matz Larss. Knutinen Carin Tossawatar Lars
12.12.1724 12.1.1725 Knutila Lars Knutin Lijsa Jauhiatar Lars

Hiski: Kuopio - kuolleet
Kuollut Haudattu Kylä Talo Henkilö Kuolinsyy
25.3.1727 Knutia gl.w:a Carin Tossavatar 80 v.

Hiski: Kuopio - Vihityt
Vihitty Kylä Talo Mies Vaimo Kylä Talo
24.9.1727 Knutila Henr. Joh. Jäskeläin e:a Elisab. Grelsdr. Jauhiatar Knutila
alkup - ALKUPKOMM: e:a est. Lars Knutin

----------------------------------------------------------------------------

Hyvää alkavaa syksyä!

----asko olavi

Julle
31.08.16, 11:16
< Pitkästä aikaa selvittelin tätä sukupuuta.

Haluaisin kovasti selvittää Knuutisten alkuperän hamulan kylästä. Viimeinen esi-isä löytyi kymmenen sukupolven takaa.

Osaako kukaan vahvistaa tietojen paikkaansapitävyyttä ja tietääkö ehkä kukaan Nuutin vanhemmista?
Itse olen ihan noob tässä, en osaa lukea kirkonkirjoja jne, joten jos joku osaa avittaa, olisi tosi kiva! >

Hei!

Onpa tuota tullut joskus selviteltyä, mutta tietoni ovat vielä asiakirjojen valossa tällä tasolla. Savon tuomiotietokanta antaisi varmaan enemmän valoa, mutta vuoden 1693 Laurin patronyymin tulkinta on epäselvää?
Samaa mieltä kuin Asko. Ja Liisa Jauhiainen oli vielä naimisissa Jääskeläisen kanssakin. On saattanut tulla sen jälkeen Kuopion henkikirjojakin lisää, mutta vaikeasti tulkittavia.

Ilmoittelehan jos saat risukasaan lisää valoa - ei tulta!