PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hakemistoja Iin perukirjoihin


simo.ruokamo
08.08.16, 12:52
Löytyykö kiinnostuneita tekemään hakemistoja Kemin tuomiokunnan Iin pitäjän perukirjoihin. Niitä pitäisi pian olla tulossa digiarkistoon. Perukirjat ovat vuosilta 1738-1809. Rullat ES3548-3552, Kemi132-138. Olen itse jo tehnyt hakemistot rulliin Kemi132 (Kemi), Kemi137 (Pudasjärvi) ja Kemi138 (Kuusamo). Jäljellä vielä Kemi133, Kemi134, Kemi135 ja Kemi136. Kaikki Iin pitäjän perukirjoja.

simo.ruokamo
07.09.16, 07:53
Nyt nuo perukirjat ovat luettavissa http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?plid=8077 vaan hakemistoja puuttuu. Siellä on myös Tornion (Tornio 36-41) perukirjoja ilman hakemistoja. Eikö löydy ketään hakemistojen tekijää ?

tellervoranta
07.09.16, 19:01
Kiitos Simo.:)
Löysinkin meidän suvun perukirjan, minkä muiden perukirjojen ja lainhuutojen ym. lisäksi olen OMAsta etsinyt ja maksanut.
On kyllä tosi mielenkiintoisia perukirjoja Iin puolelta. Valitettavasti ei ole aikaa tehdä hakemistoja. Toivon, että joltakin aikaa liikenisi.

simo.ruokamo
08.09.16, 12:47
Kiitokset kiitoksista Tellervo.

Digitointi ei tosin ole minun tekosia, eli isommat kiitokset Timolle, joka on tehnyt digitoinnin. Minä olen vain tehnyt noihin muutamaan hakemiston.

kaukoj
18.09.16, 19:13
Hei
Miten tuo hakemistonteko käytännössä tapahtuu. Voisi ainakin jonkin rullan ottaa tehtäväksi ellei halukkaita ole löytynyt. Tapahtuuko niin kuin tuolla digihakemisto.appspot.com:ssa suoraan nettisivulle?
Ii ja Pudasjärvi osuvat omaan sukuun.
Näyttävät olevan pitkiä, joten aikaa kyllä menee.

Terveisin
Kauko Jyrkäs

simo.ruokamo
20.09.16, 09:17
Terve Kauko,

Hienoa, että talkoot kaikkien sukututkijoiden hyödyksi kiinnostaa. Toivottovasti joku muukin innostuu talkoisiin.

Lähetin sinulle yksitysviestin. Toivottavasti viesti tuli perille.