PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Pohjois-Savon Ronkaiset


Anita K.
11.07.16, 00:32
Nyt on vuorossa äitini suku. Äidinisänäiti on Anna Maria Rongainen s 01.09.1823 Haluna. Hänen isänsä Ivar Rongain s 1787 Nilsiän seutu, vihitty 11.07.1819, vaimo Anna Mardikain s 07.05.1793. Löytyykö keskustelu kumppania ja apua aiheeseen? Anita

Heikki Väisänen
11.07.16, 19:21
Lieneekö apuja, mutta lastenkirjapuolelta löytyy Ivar täältä:

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=1697&pnum=20

Anita K.
11.07.16, 22:00
Kiitos! Tarkoitatko oikeaa yläkulmaa? Ylinnä Haluna, seuraavana Johan Rongainen, sitten Ivar ja neljä muuta. Jos Johan on näiden viiden isä, missä on äiti? Tiedät varmaan, mitä nuo merkinnät syntymäaikojen jälkeen ovat. Minä olen ihan tumpelo näissä teksteissä. Terv. Anita

Kaija Salminen
12.07.16, 00:00
Ivar on varmaankin tässä molempine vanhempineen, Hiski Nilsiä kastetut:

22.10.1787 26.10.1787 Haluna Inh. Joh. Rångainen Helena Heickinen Iwar

Välillä Hiskistä kannattaa hakea sekä o:n että å:n kanssa (jos se on syynä, ettei Hiskistä löytynyt).

T. Kaija

Anita K.
12.07.16, 05:48
Hyvä vinkki, kiitokset! Jatkankin siitä Hiskissä. Kaunista kesäpäivää, t.Anita

Tapani Kovalaine
12.07.16, 10:05
Hiskin avulla kun etsii löytää helmikuusta 29 päivää ja löytää myös Juho Ronkaiselle vanhemmat silloisen Kuopion Jännevirralta:

29.2.1757 10.3.1757 Jännenniemi Mathias Rongain Christ. Hardikatar Johan

Hiski, Kuopio, syntyneitä: 12.5.1722 3.6.1722 Jännewirta Joh. Hardikain Ingeborg Kirstin

Hiski, Kuopio, vihittyjä: 19.12.1747 Jännevirta Mats Rångain Christ. Hartikatar Jännevirta

Julle
12.07.16, 10:16
< Välillä Hiskistä kannattaa hakea sekä o:n että å:n kanssa (jos se on syynä, ettei Hiskistä löytynyt). >

Sehän se!
Ronkainen on vain vähän vaikea nimi äänneasulla hakea!
Hakusana R?n* antanee liikaa, mutta kun siinä on vielä tuo k tai g. Pitäisi kai hakea sitten R?n*a*, mutta kun on lisäksi vielä joskus puuttuva i. Toisin sanoen R?n?a*n*. Voisi olla oikea.
? ja * ovat oivia merkkejä oikein käytettynä, joskin saattavat rasittaa palvelinta joskus.

No olen jo vosia sitten ehdottanut SOUNDEX-tyyppistä hakua, missä edes kolmella ensimmäisellä kirjaimella saataisiin haettua lähes oikeita osumia.

Taitaa olla vain Maliselle liian työläs homma. Mutta se on valittu tie.
Toinen viisaampi tie olisi ollut aikoinaan normaalistaa kaikki sukunimet Mikkonen - Paikkala sukunimikirjan mukaan ja etunimet vaikka Vilkunan mukaan. Ei olisi tarvittu niin paljon hakualgoritmin mukaista koodausta ja tyhmempikin olisi löytänyt sukunimen ja etunimen mukaiset muodot alkuperöisistä lähteistä.

Enemmän SOUNDEX-muodosta ruotsinkieleen löytyy täältä:
http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlistor/2011/rapporter11/spaedtke_johan_11076.pdf

Lukemisiin ja kokeilemisiin

Anita K.
15.07.16, 10:58
Kiitokset teille kaikille! "Olin mustikkamailla" ja kuittailin siellä viestejänne. Nyt tutustun näihin uusiin sukulaisiin. Terkuin Anita