PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lisäyksiä foorumin sääntöihin – Tillägg till forumets regler


Kristina
14.07.07, 12:12
Hei!
Miten kaupallinen tiedote määritellään?

P. T. Kuusiluoma
14.07.07, 12:43
Tapauskohtaisesti. Kaikki yhteydenotot sähköpostitse osoitteeseen pt.kuusiluoma[at]genealogia.fi. Tästä asiasta mahdollisesti syntyvän keskustelun pyydän aloittamaan alafoorumilla "SSS:n toiminnasta".

Seppo Niinioja
29.10.08, 09:23
Odotamme malttamattomina tänään tapahtuvaksi luvattua Hopeakannu-ketjun avautumista. En ole vakuuttunut siitä että moderaatttorit katsovat tilannetta laajemmin kuin ehkä yksikään keskustelija. Joka itsensä ylentää, se alennetaan (Jeesus Nasaretilainen). Tällä forumilla kaikkien sukututkijoiden tulee olla yhdenvertaisia, muuten se ei tuota sitä suurta tyydytystä, mikä harrastukselle on ominaista. Aloitin sukututkimuksen 40 vuotta sitten, mutta olen edelleen nöyränä oppimiskäyrällä.

En löydä luvattua raportointityökalua minkään viestin yläkulmasta. Se olisi kyllä tarpeellinen. Jos kuitenkin kirjoittaa forumille, asiattomuus tai asiallisuus tulee koko forumin jäsenten arvioitavaksi, ei vain moderaattorien.

Poikkeustapauksissa häirikkö voidaan toki sulkea määräajaksi tai kokonaan jäsenyydestä. Luultavasti ainakin minut suljetaan tämän jälkeen. Tappio on kyllä suurempi niille, joita olen vaatimattomilla neuvoillani pyrkinyt auttamaan kuin itselleni, joka olen tutkimukseni valtaosin jo tehnyt.

Jos viesti poistetaan, sitä ei tekijänoikeussyistäkään saa hävittää, vaan toimittaa yksityisesti lähettäjälle tämän halutessa, jotta hän voi halutessaan muokata sen "asialliseksi". Kirjoittaja ei useinkaan osaa varautua ennalta arvaamattomaan sensurointiin ottamalla itselleen kopion, kuten nyt tästä viestistä olen ennen lähettämistä tehnyt.

Sukututkimus on iloinen asia.

Seppo Niinioja


Lainaus:
23.10.08, 10:36
Aki Pitkäkoski (http://suku.genealogia.fi/member.php?u=100013) http://suku.genealogia.fi/images/statusicon/user_offline.gif vbmenu_register("postmenu_23784", true);
Forumin jäsen - Medlem i forumet
Liittynyt: Jun 2007
Sijainti: Somero. Syntymäpaikka Isojoki, Kärjenkoski.
Viestejä: 401


http://suku.genealogia.fi/images/icons/icon1.gif Moderaattorin viesti,
Mielenkiintoinen Hopeakannu-aihe saa aikaan myös verbaalista kiihtymistä ja tarpeettoman kärjekästä kielenkäyttöä sekä nokittelua.

Ylläpito sulkee tämän ketjun viideksi päiväksi,
jona aikana kirjoittajat voivat hioa ilmaisutapaansa.

Moderaattorit katsovat tilannetta laajemmin kuin ehkä yksikään keskustelija.
Meidän on pyrittävä estämään asiattomuudet.
Mitä vähemmän niitä on, sitä paremmin ehdimme muihin ylläpitotoimiin.
Respektiä, pyydän!

Suhtautuminen toisiin keskustelijoihin kunnioittavammin on siis edelleen tarpeen.

Asiattomasta viestistä voi tästälähin raportoida vain kunkin viestin oikeassa yläkulmassa olevalla raportointityökalulla,
jonka kautta tieto tulee koko ylläpitotiimille käsittelyyn.
Muussa tapauksessa tiimi tekee esim. viestien poistoja pelkästään sen mukaan kuin ehtivät havaitsemaan syytä.

Moderaattorien toimista voi valittaa Administraattorille. Jälkimmäisen toimista Seuran toiminnanjohtajalle.

Keskustelun arvoisessa Hopeakannu-asiassa palataan asiaan tiistaina 28.10.
Viestiä muokannut Aki Pitkäkoski : 23.10.08 10:47. Syy: täsmennys

Juha
29.10.08, 09:47
Suku Forumin käyttäjä on rekisteröityessään hyväksynyt tämän forumin säännöt. Kyseiset säännöt käsittelevät mm. viestin sisältöä.

Tämä forum on moderoitu. Täällä ei siis ole absoluuttista sananvapautta, vaan moderaattorit ja/tai administraattori voivat tarvittaessa muuttaa tai poistaa viestejä. Tämä voidaan tehdä joko yhteistyössä ao. viestin lähettäjän kanssa tai pelkästään moderaattorien toimesta. Pohjana näillä toimenpiteillä ovat forumin säännöt ja tulkinnat niistä.

Raportointityökalu löytyy jokaisesta viestistä, se on oikeassa yläreunassa oleva kolmion muotoinen kuvake. Sitä painamalla voi käyttäjä raportoida mielestään asiattomasta tai sääntöjen vastaisesta viestistä.

Meidän vapaaehtoisten moderaattorien toimista voi valittaa administraattorille ja hänen toimistaan Suomen Sukututkimusseuran toiminnanjohtajalle. Suku Forumilla ei näitä valituksia käsitellä.

Hopeakannu -keskustelu on nyt taas avattu. Valitettavasti moderaattoritkaan eivät istu 24 tuntia päivässä koneen äärellä, joten inhimillisistä syistä tuo ketjun avaus viivästyi päivällä. Pahoittelut omasta puolestani. Toivottavasti vilkas, asiapitoinen keskustelu saa arvoisensa jatkon.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

Aki Pitkäkoski
29.10.08, 14:22
Omasta puolestani myös pahoittelut Hopeakannu-ketjun avaamisen viivästymisestä. Mea culpa! Olen matkoilla ja asia unohtui hoitaa. Toivon, että viiveestä ei aiheutunut suurempaa haittaa.

Toisekseen, siirsin tämän ketjun Suku Forumia koskevaan osioon.

admin
29.10.08, 14:22
On se siellä

...En löydä luvattua raportointityökalua minkään viestin yläkulmasta. Se olisi kyllä tarpeellinen.
http://suku.genealogia.fi/ohje/varoitusmerkki.png

tkukkonen
29.10.08, 14:35
Onko kolmiota vaiko ei?
Riippuu selaimesta ja sen asetuksista. Ei haittaisi, jos julkistettaisiin toiminnot, jotka selaimessa on oltava aktiivisina, jotta kolmio näkyisi (esim onko flash oltava jne).

Minulla ei juuri nyt näy kolmiota. Se voi johtua jostakin asettamastani suojauksesta.

admin
29.10.08, 15:24
Onko kolmiota vaiko ei?
Riippuu selaimesta ja sen asetuksista. Ei haittaisi, jos julkistettaisiin toiminnot, jotka selaimessa on oltava aktiivisina, jotta kolmio näkyisi (esim onko flash oltava jne).

Minulla ei juuri nyt näy kolmiota. Se voi johtua jostakin asettamastani suojauksesta.
Ilman että olen päässyt testaamaan - olen juuri nyt iPhonen varassa - voisin kuvitella että mikäli JavaScript on deaktivoitu aika moni ominaisuus uusilta sivustoilta kuten myös Suku Forumista ontuvat. JavaScript on niin yleisessä käytössä tällä hetkellä.

Kokeile laittaa JavaScript aktiiviseksi!

Itselläni on aina sekä Java, JavaScript että useat plugit aktivoituna - kaikissa selaimissa.

tellervoranta
29.10.08, 16:45
Kyllä se kolmio siellä on. Enpä ennen tätä ole ajatellut sen tarkoitusta. Nyt testasin ja päädyin laatikkoon, mihin viestin kirjoittaa.:):)

admin
29.10.08, 16:54
Kyllä se kolmio siellä on. Enpä ennen tätä ole ajatellut sen tarkoitusta. Nyt testasin ja päädyin laatikkoon, mihin viestin kirjoittaa.:):)
Pieni vihje... - Vie kohdistinta sen symbolin päälle ja odota sekunti - selitys pitäisi pomppia esille...

Hasse

Sami Lehtonen
29.10.08, 17:11
Voitaisiinko Forumin sääntöihin lisätä, että käyttäjän tulee postata viestinsä parhaaksi katsomalleen alueelle - ei lukuisia kappaleita samasta asiasta kaikille alueille, joihin sen voisi kuvitella sopivan.

tellervoranta
29.10.08, 17:12
Huomasin testailussa senkin :p:

Pieni vihje... - Vie kohdistinta sen symbolin päälle ja odota sekunti - selitys pitäisi pomppia esille...

Hasse

tellervoranta
29.10.08, 20:46
Toivon, että kiltti Admin jatkaa viestillä, ettei minun nimi jää ikäänkuin adminiksi.

Kyllä se kolmio siellä on. Enpä ennen tätä ole ajatellut sen tarkoitusta. Nyt testasin ja päädyin laatikkoon, mihin viestin kirjoittaa.:):)

Huomasin testailussa senkin :p:

Minä en tarvitse noita laatikoita, vaan testasin toimivuutta, että muut voivat vaikka minusta valittaa. Käväisin kokouksessa välillä ja luulin, että viestini jälkeen jatketaan. :)

tkukkonen
29.10.08, 21:30
Onko kolmiota vaiko ei?
Riippuu selaimesta ja sen asetuksista. Ei haittaisi, jos julkistettaisiin toiminnot, jotka selaimessa on oltava aktiivisina, jotta kolmio näkyisi (esim onko flash oltava jne).

Minulla ei juuri nyt näy kolmiota. Se voi johtua jostakin asettamastani suojauksesta. Asia ei ollut kiinni selaimestani. Minulla on NoScript, mutta sen poikkeusasetuksella nämä sivut sallivat Javascriptin.
Kolmio näkyy vasta kun on kirjautunut sisään. Useimmiten en ole, koska ei ole hyvä tapa jättää pitkäksi aikaa istuntoja (esim. sähköpostiaan) avoimeksi. Kirjaudun vasta, kun aion kirjoittaa jotakin. Harvoin kirjoittaessa taas tuota kujetta en ole tullut huomanneeksi.