PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maria Anna Stina Henriksdotter Nukari


Agatha
20.05.16, 11:06
Jag söker Annas ( 1902 byte hon namn till Henriksson ) enl.henne själv var hon född i Sankt Petersburg men i Ämbetsbetyget står det 3.4. 1879 i Tuulos ! Via Kotka flyttade hon in till Borgå 1901 . Sedan har hon i olika omgångar flyttat ino ut i
Pernå , Borgå ,Raumo o Helsingfors . 1957 begravs hon , Grankulla begravningsplats ligger tillsammans med en av sina döttrar Maine Henriksson.
Ogift hela sitt liv, 5 barn med fader okänd . Barnen utplacerade på bygden när
Hon placerades på Hospital av släkten ( har jag hört ) Arbetade som Tjänstepiga.
I Annas o hennes döttrars kvarlåtenskap hittades fotografier av personer ifrån Sankt Petersburg ( Agafiya Kondratiev ) Roschskogo ? Även dödsannonser på Maria Tarasoff gift Uschanoff i Lovisa . Paul Henriksson Sarvsalö Pernå , samt en
Mängd fotografier på okända tagna i Vasa och Björneborg . En av döttrarna Sylvia Suoma Marjatta född 1909 , död 1949 bytt namn till Lindholm gift Anton
Andström , bosatt i Karis ? Vet någon vart min mormorsmor släkt tagit vägen eller vilka de är ?

Agatha
12.06.16, 21:54
Tack vare flera medlemmars hjälp är nu Anna Henriksson hittad ! Däremot söker
Jag fortfarande efter Suoma Sylvia Marijatta Andström född Henriksson sedan fick hon fosterföräldrarnas efternamn Lindholm tills hon gifte sig med Anton
Andström . Sylvia var född 1909 och dog 1949 i någon sjukdom , bodde förmodligen i Karis som gift . Finns det någon som vet något om fosterföräldrarna Lindholm och om hennes Make ?