PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hirvensalmen Gyntereistä. Etsin tietoa Salomon G.stä, poika oli Michel S:n pka s.1758


JPasonen
02.03.16, 16:05
Olen lukenut aiempia keskusteluja Hirvensalmen sekavasta(en tarkoita henkistä vointia) Gynterin /Gyntherin suvusta. Joku varmaan tutkinut niitä pidemmälle kun minä. Olen Päässyt Lahnamäki 1: sen yhden osatalon Staffaniin s.1775 (Antoninpka ?) ja Micheliin s.1758(Salomoninpka) Ilm. serkukset vai?. Oma sukuni polveutuu Michelistä. Kaipaisin tietoa isä Salomonista. Oliko hän Ristiinasta tulleen Anton Antoninpojan (Risto Volasen vävy) poika vai pojan(ehkä Johanin?)poika? Oliko ed. mainittu St. ja Mc. veljeksiä vai serkuksia? Lisäksi: Michel Antoninpka G. muutti Syväsmäki 1:seen (Isäntä 1765) myöh.Simuna/Pellonpää. Oliko Erich Gynter (Juhana Honkasen vävy, SM3 Hovin verot maksoi v.1775)ed. Michlin veli eli Anton Antonssonin poika?( Artturi Honkanen mainitsee niin Syväsmäen kylän historiikissa, voisi epäillä että ei, siis kenen pka?). Anton Antonsonin (LM1 R.V:n vävy) poikia oli siis ilm.: Johan, Hinrich, Krister, Mats ja Michel. Ja lisäksi Anton (kuuluutettu Hs Lahnamaa v.1739 med pig Anna Hångain). Oliko siis vielä esiisäni Salomon näitä vanhoja veljeksiä, elossa vielä 1799? Ed. mainittua Anttonia ja Annaa epäilisin Ln6/Mm Anttosen isäntäveljesten Juhon ja Adamin vanhemmiksi? Jos joku saa tästä kiinni ja kysymyksiini jotakin osviittaa niin olisin tyytyväinen. J