PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kaattari, Junnila vai muu sukunimi/Ylikiiminki


tellervoranta
06.02.16, 09:25
Tapani Kustaanpka Leskelän ja vo Elina Markuntr (Kontion) 4.11.1690 Joloksella syntyneen ja 30.11. kastetun poika Tapanin kummit olivat:

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=7318841

Erkki Matinpka Timoinen (k.1691), Erkki Erkinpka ibid, Heikki Heikinpka, Briitta Klemetintr Junnila, Marjeta Klemetintr Timoila (Kaattari, nuor. Erkin vaimo), Anna Kustaantr Leskelä.

Erkki Erkinpka Timonen oli isäntänä 1690-1698.v.1699 sanotaan olevan sokea. Olen joskus löytänyt perheen myöh. Pudasjärvellä.

Erkin nuorempi veli Jaakko Erkinpka Timonen oli isäntänä 1699-1707. Vaimonsa on Briitta Klemetintr ja olen tähän mennessä olettanut olevan sukunimeltän myös Kaattari vai nyt olen alkanut miettiä tuota Junnilaa. Onko tästä jollakin tietoa?

Erkki Erkinpka Timosen lasten Karinin ja Juhon kastetiedot olen myös etsinyt ja Juhopojan kummina on mm. Briitta Klemetintr, Elina Klemetintr ja taas Briitta Klemetintr.
Karinin kummina on mm. Valpuri Klemetinr Kolehma.

Jaakko Timonen ja vaimo Briitta Klemetintr kuolevat v1710/1711. Laitan myöhemmn käräjäpöytäkirjan v.1711 lasten kohtalosta.

tellervoranta
06.02.16, 11:33
Iin ja Pudasjärven talvikäräjät 1711, s.390, jakso 202 alkaen. Timosen talon vävyn poika Erkki Siponpka Timonen (isä Kättö), myöh. Puuperä, isäntänä 1708-1730 määrättiin äitinsä veljen, Jaakko Erkinpka Timosen alaikäisten lasten huoltajaksi. Vähän menee ymmärrykseni ylitse ko teksti :confused:

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=24574419

Kimmo Kemppainen
06.02.16, 13:53
Erkki Erkinpojan suku jatkuu Kainuussa, olen itsekin jälkeläinen. Kirjaani tullee maininta asiasta.
Kimmo Kemppainen


Erkki Erkinpka Timonen oli isäntänä 1690-1698.v.1699 sanotaan olevan sokea. Olen joskus löytänyt perheen myöh. Pudasjärvellä.

tellervoranta
06.02.16, 18:23
Muistinkin että olet maininnut eräässä viestissä asiasta, tosin en sitä, että nimenomaan Erkki Erkinpka Timosen. Itse olen Erkki Siponpka Timonen/Puuperän jälkeläinen.

Erkki Erkinpojan suku jatkuu Kainuussa, olen itsekin jälkeläinen. Kirjaani tullee maininta asiasta.
Kimmo Kemppainen

Pitänee vielä katsoa henkikirjoja väliltä 1699-1710. En kyllä usko, että Jaakon vaimon sukunimi näkyisi.