PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Halonen


Rantaneuvos Seppänen
25.01.16, 01:19
SUKUNIMI Halonen on nyt sukuselvitykseni kohteena, mutta mistä löytää ne vanhimmat tiedot suvusta Halonen ja kuka sen parhaiten tietäisi tällä suku forumilla, ps, vain kaikkein vanhemmat tiedot tulisi kyseiseen 1500 - 1700 luvuilta.
Sukujenselvittäjä Eero Antero Seppänen haluaakin selvittää miten Halosten suku on päässyt ns, ylijäämäsavolaisten sukujen mukaan Kainuuseen saakka.
E-mail suku.seppanen*gmail.com
Puh: 040-8505957

Fishersson
25.01.16, 22:29
Halosista löytyy tietoa mm. Pohjois-Savon Halosten sukukirjasta "Halosten askeleet ajassa" (kirj. Anna Lehtovaara). 1.painos 2013, 2.painos 2016. Se on perusteellinen tutkimus Pohjois-Savon Halosista. Iisalmen Varpasten ja myös Ollikkalan Halosten sukujuuret ulottuvat Maaningan Halolan kautta Rantasalmelle. Kaukaisin esi-isä (kantaisä) on Rantasalmella v. 1495 syntynyt Olli Halonen. Näitä samoja Halosia on kulkeutunut myös Kainuuseen ja Oulujoen varteen.
Lisätietoa: http://www.halostensukuseura.fi/

Rantaneuvos Seppänen
26.01.16, 22:52
Kiitos tästä ja nyt olen saanut olla koko päivän puhelimessa ja etsinyt johtolankoja sukuun Halonen.
Ja nyt kaksi eri Halosten sukuseuraa ja ovat tekemässä sukukirjoja suvusta Halonen ja minä heidän välissä omaa selvitystäni, annas kun nyt katsotaan kuinka suku Halonen löytää saman kantaisänsä aikanaan kun päädymme suvussa 1200 - 1500 lukujen välille.
Ps, suvustani olen löytänyt Halosen sukunimen kantajia mutten en ole vielä kirjannut kuin yhden Halosen, Halosen sukututkimus terveisin
Eero Antero Seppänen Suomussalmi.