Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Viipurin lääninsairaala potilastietoja
Sain yllätyksekseni Wiipurin Sanomista (supistus) sukulaisen kuolinilmoituksen. Hän on ollut Viipurin aluesairaalassa ja kuoli pitkän sairauden uuvuttamana 1906. Hän on elänyt Kanneljärvellä. Kanneljärven ortodoksit ovat kuuluneet Uudenkirkon ort. seurakuntaan. Ne kirkonkirjat ovat tuhoutuneet sotien aikana.
Onko mistään mahdollista saada tietää kuolinsyytä? Mikä tauti hänellä on ollut? Onko sairaalasta olemassa mitään potilaiden kuolintietoja? Sekin tieto, että milloin on tullut sairaalaan, on kiinnostava.
Tämän (http://wiki.narc.fi/portti/index.php/Viipuriin_liittyv%C3%A4t_aineistot) mukaan jäljellä on vain rippeitä. Siinä kerrotaan myös, missä niitä säilytetään.
Uusikirkko (ort.)
syntyneet 1854-1914 (osa)
vihityt 1856-1914 (osa)
kuolleet 1855-1934 (osa)
rippikirjat 1893-1909 (osa)
Nämä löytyvät KaTiHa tiedostosta
Tuolla mainittiin Leningradin alueen valtiollisessa arkistossa (LOGAV) Viipurissa.
Offtopiccina kerron, että ystäväni valisti minua vuosia sitten, että on olemassa Viipurin arkiston ystävät -yhdistys. Ja sinne voi liittyä halukkaat. Onko tuon yhdistyksen jäsenillä paremmat pääsyt tähän arkistoon?
Tässä on Wiipurin Sanomat 15.12.1906 (Supistus), jossa tiedot täsmäävät. Aiemmin ainoa tieto on ollut, että hän on tullut Repolasta noin 1880 Kannakselle. Tuosta rististä voisi päätellä, että hän on kuollessa ollut luterilainen. Syntyjään varmasti ortodoksi, kuten muutkin Repolassa syntyneet.
Lehdessä ei voine olla tavallista ristiä ortodoksin ilmoituksessa? Tod. näk. tämä on elänyt Kanneljärvellä. Tai lähistön alueella.
Kokeilin taas Katiha-hakua ja se ei löytänyt kuolintietoa koko Kannaksen alueelta henkilön nimellä haettuna.
Kuolinsyy ei itseasiassa ole tärkein asia. Mukava olisi päästä rippikirjoihin / metrikkakirjoihin katsomaan henkilön elämää. Mikkelin maakunta-arkistossa on enemmän ort. kirkon kirjoja kuin mitä netissä. Olen miettinyt jo siellä käyntiä.
Hei
Ota yhteys Repola seura ry:hyn ( yht. tiedot googlaamalla)
Seura tutkii Repolan sukuja ja Lukin suku näkyi olevan listalla jos et jo ole ollut yhteydessä ?
Ota yhteys Repola seura ry:hyn ( yht. tiedot googlaamalla)
Seura tutkii Repolan sukuja ja Lukin suku näkyi olevan listalla jos et jo ole ollut yhteydessä ?
Kyllä olen ollut. Ja olen saanut tietojakin, vaan en juuri tästä sukuhaarasta. En tiedä ketään muuta tätä sukuhaaraa noin 1880 eteenpäin tutkivaa. Ellei sitten serkkupoikani ole tehnyt tutkimusta. Aikomus on ottaa muissa merkeissä häneen yhteyttä.
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.