PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Matti Matinpoika Dahlman Haukipudas


P.Mäntylä
01.12.15, 18:17
Tervehdys

Onko kukaan selvitellyt Kemin Komppanian ruotusotilaita? Haukiputaalla palveli 1700-luvun puolivälissä sotilas Matti Matinpoika Karp s. 12.1720. Hän tulee sinne ilmeisesti leskenä, sillä hänet vihitään 15.1.1756 Briitta Mikontytär Fräkin kanssa. Hänellä on kuitenkin poika Matti, joka on s. 17.09.1751. Tämä poika menee naimisiin 08.05.1774 Liisa Juhontytär Saarela/Eskolan s. 18.05.1753 Iissä kanssa. He saavat sotilasnimellä Dahlman 7 lasta vuoteen 1787 mennessä. Sen jälkeen he katoavat, muuttavat, Haukiputaan rippikirjoista, enkä ole saanut selville minne he ovat menneet. Rippi- tai muista kirjoista ei löydy mitään merkintää mihin he ovat menneet. Tämä on ilmeistä sellaisten sotilaiden kohdalla, joita siirretään paikkakunnasta tai ruodusta toiseen!

Terveisin Pentti

tellervoranta
01.12.15, 20:33
Laitappa hakuun Haukiputaalle kuolleisiin Dahlman, niin Matti, vaimo Lisa ja poika Mikko löytyvät kuolleina.
Minulla oli jo tiedotkin, mutta serveri oli too bysy ja minun vastaus lensi kaksi kertaa bittiavaruuteen.

P.Mäntylä
02.12.15, 07:16
Laitappa hakuun Haukiputaalle kuolleisiin Dahlman, niin Matti, vaimo Lisa ja poika Mikko löytyvät kuolleina.
Minulla oli jo tiedotkin, mutta serveri oli too bysy ja minun vastaus lensi kaksi kertaa bittiavaruuteen.

Tervehdys Tellervo

Kiitos! Tuli huolimattomuusvirhe! Muuton sijaan tuli Matin kuolema. En sitten älynnyt etsiä perhettä muualta. Nyt olen päässyt jo Iissä alkuun!

Terveisin Pentti