PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Rantaneuvos Seppänen


Rantaneuvos Seppänen
05.11.15, 10:23
Teen sukuselvityksiä kaikista sukunimistä jotka alkavat A:sta ja päättyvät Ö sukunimen kantajiin Ylä-Kainuussa ja osittaen myös Koillismaalla, olen jo havainnut sukulaisuutta Koillismaallakin riittävästi ja ennen kaikkea yhteistyökykyisyyttä heiltä ja se on minulle hyvin tärkeätä että saan kaikki mukaan yhteiselle asialle, tässä ja nyt ajassa.
Olen aikanaan ollut perustamassa viittä eri sukuseuraa joten tiedä jotakin missä mennään myös sukuselvityksen osalta, jossa tarvitaan ennen kaikkea avointa tietojen vaihtoa, mutta eihän kaikki ole suoran toiminnan toimijoita jota itse edustan. www.rantaneuvos.com

Aslak67
05.11.15, 17:34
Teen sukuselvityksiä kaikista sukunimistä jotka alkavat A:sta ja päättyvät Ö sukunimen kantajiin Ylä-Kainuussa ja osittaen myös Koillismaalla, olen jo havainnut sukulaisuutta Koillismaallakin riittävästi ja ennen kaikkea yhteistyökykyisyyttä heiltä ja se on minulle hyvin tärkeätä että saan kaikki mukaan yhteiselle asialle, tässä ja nyt ajassa.
Olen aikanaan ollut perustamassa viittä eri sukuseuraa joten tiedä jotakin missä mennään myös sukuselvityksen osalta, jossa tarvitaan ennen kaikkea avointa tietojen vaihtoa, mutta eihän kaikki ole suoran toiminnan toimijoita jota itse edustan. www.rantaneuvos.com

Oheinen kommenttini kuuluu toki toiseen topikkiin, mutta henkilökohtaisista syistä esitän sen suoraan rantaneuvoksen palstalla.

Syystäkin "floodaan" viimeisen kerran yleisellä palstalla tämän aiheen parissa saadaksemme rauhan rantaneuvoksen huusholliin.

Muinaisilla ihmisillä oli ihmeellinen muisti ja tietämys isätä pojalle siirtyvien kertomusten takia. Jopa Anatolian ikivanhat savitaulut kertovat pitkälle isoisistään ja suvusta. Intiaanit yhä kertovat valkoihoisista ja karvaisista (parrakkaista) jumalista, jotka saapuivat kauan ennen Kolumbusta. Nämä miehet on paikallistettu genetiikan avulla. Samoin intiaanit yhä kertovat Atalantiksen katoamisesta eli Karibian saaristosta jääkauden jälkeen. Edelleen he kertovat ajasta, jolloin joet virtasivat toiseen suuntaan eli neoliittisesta ajasta.

Asian ytimeen: Suomussasalmen Seppästen kantaisä Sulkavalta on tuoreen 67 markkeritutkimuksen mukaan oikea, mutta minulla ei ole mitään syytä anteksipyyntöihin. Viitaten johdantooni ihmisten isätä pojille siirtyneeseen sukutietämykseen, on vain vedettävä seuraavia johtopäätöksiä DNA-tutkimukseen viitaten.

Maansa ja mantunsa menettänyt Pekka Pekanpoika Tiusanen Keuruulta vaihtoi tietoisesti sukunimensä Seppäseksi Sulkava-Säämingissä - hänellähän oli siihen geneettisesti täysi oikeus ja syy. Tosin hänellä olisi ollut muitakin "oikeita" sukunimiä tarjolla.

Mielenkiintoisinta kuitenkin on jäljittää tuon makrosuvun liikkeet ainakin 1600 vuoden taakse. Tuokin detalji jo tunnetaan melko perusteellisesti, ja sitä on puitu jo vuosia sitten kadonneella DNA Forums:lla.
Näin on todettava, ettei minulla ole mitään tarvetta enää kommunikointiin, mihin eilen viittasin.

Rantaneuvos tavallaan kirosi DNA-tukimuksen, mutta genetiikka osoitti hänen olleen oikeassa Tiusasten sukunimestä huolimatta. Valitettavasti näitä DNA-tutkimuksia ei muutamassa päivässä tehdä, mutta olen syvästi pahoillani aiheuttaessani Herra Rantaneuvokselle syrämmen tykytyksiä. Toisaalta yhä jatkuva tutkimus auttoi ainakin minua löytämään tuon Keuruun alueelle alati sukunimeään vaihtaneen ja kadonneen sukuhaaran.

Eivät historialliset yllätykset kuitenkaaan tähän päädy. Aiheen geneettinen ja privaatti tarkastelu jatkuu mennäksemme laajemmin nimenomaan vuoden 400 AD tapahtumista aina Karjalan kannakselle.