PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Olof Olofsson Sten s.1749 ja Maria Flander s.1750


mernis
04.11.15, 21:12
Hei, ovatkohan kenellekään tuttuja otsikossa mainitut Olof Olofsson Sten s. 1749 ja Maria Matintytär Flander s. maaliskuussa 1750. (Syntymäajat rippikirjojen mukaan). Pariskunta menee naimisiin 6.1.1771 Raahessa ja ensimmäinen lapsi syntyy Saloisissa. Olof on merkitty Raahen rippikirjassa tulleeksi Kalajoelta.

Myöhemmin he asuvat mm. Siikajoella, jonka RK linkin takana:

[url]http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=10557&pnum=132[/url

Pariskunta on mieheni suoria esivanhempia ja heidän alkuperäänsä olen yrittänyt selvittää jo jonkin aikaa.

Mervi N.

P.Mäntylä
04.11.15, 22:06
Hei, ovatkohan kenellekään tuttuja otsikossa mainitut Olof Olofsson Sten s. 1749 ja Maria Matintytär Flander s. maaliskuussa 1750. (Syntymäajat rippikirjojen mukaan). Pariskunta menee naimisiin 6.1.1771 Raahessa ja ensimmäinen lapsi syntyy Saloisissa. Olof on merkitty Raahen rippikirjassa tulleeksi Kalajoelta.

Myöhemmin he asuvat mm. Siikajoella, jonka RK linkin takana:

[url]http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=10557&pnum=132[/url

Pariskunta on mieheni suoria esivanhempia ja heidän alkuperäänsä olen yrittänyt selvittää jo jonkin aikaa.

Mervi N.

Tervehdys.

Ei ole tuttuja, mutta Saloisissa syntyy 11.5.1749 Olavi Pekanpoika Hongalle ja Anna Antintyttärelle Olavi-niminen poika. Ilmeisesti tämä Olavi Pekanpoika Honka ryhtyy sotilaaksi ja myöhemmin heidän lapsiaan syntyy pariskunnalle Olavi Sten ja Anna Antintytär Kalajoella. Anna Antintytär Sten kuolee 19.11.1796 Kalajoella leskenä 83 vuoden iässä. Siikajoella Olavi Olavinpoika Stenin syntymäajaksi on merkitty 5.1749. Tämä kaikki on hakuammuntaa, mutta silti!

Terveisin Pentti

mernis
05.11.15, 11:42
Hei, tätä Honkaa olen joskus itsekin pitänyt mahdollisena lähtöpaikkana Olofille. En kuitenkaan ollut huomannut tuota Sten vaihetta, joten olin jättänyt asian sikseen. Täytyy selvitellä asiaa tarkemmin.

Terveisin Mervi

P.Mäntylä
06.11.15, 06:08
Hei, tätä Honkaa olen joskus itsekin pitänyt mahdollisena lähtöpaikkana Olofille. En kuitenkaan ollut huomannut tuota Sten vaihetta, joten olin jättänyt asian sikseen. Täytyy selvitellä asiaa tarkemmin.

Terveisin Mervi

Tervehdys Mervi

Vielä sen verran, että sukututkija Ilpo Kojola julkaisi 12.10.2015 Ylivieskassa kirjan ""Ruotusotilaat Kala-ja Pyhäjokilaaksoissa 1733 - 1809". Nettisivulta löytyy mm. kirjan henkilöhakemisto, jossa on hieman tietoa Olavi Pekanpoika Stenistä ja hänen puolisostaan Anna Antintyttärestä. Hakemistossa Olavin syntymävuodeksi on merkitty 1713 ja Annan 1710. Mitä muuta heistä tiedetään, selvinnee vain kirjasta!

Terveisin Pentti

P.Mäntylä
13.11.15, 17:30
Tervehdys Mervi

Vielä sen verran, että sukututkija Ilpo Kojola julkaisi 12.10.2015 Ylivieskassa kirjan ""Ruotusotilaat Kala-ja Pyhäjokilaaksoissa 1733 - 1809". Nettisivulta löytyy mm. kirjan henkilöhakemisto, jossa on hieman tietoa Olavi Pekanpoika Stenistä ja hänen puolisostaan Anna Antintyttärestä. Hakemistossa Olavin syntymävuodeksi on merkitty 1713 ja Annan 1710. Mitä muuta heistä tiedetään, selvinnee vain kirjasta!

Terveisin Pentti

Lisään vielä sen verran, että Ilpo Kojolan kirjassa mainitaan näin: "Olof on syntynyt Pohjanmaalla noin vuonna 1712-22. Hänet otettiin sotilaaksi 24.1.1751. Vuonna 1751 hän oli linnoitustöissä Espoossa. Hän osallistui Pommerin sotaan vuosina 1757-62. Sotaretken päätyttyä hän sai eron palveluksesta 20.1.1763, jolloin hänet todettiin vanhaksi ja kelpaamattomaksi palvelukseen." Vaikka kirjasta ei löydy Olavi Olavinpoikaa, koska hän oli syntynyt Saloisissa, sieltä löytyy kaksi nuorempaa, Petrus ja Cathariina sekä yksi vanhempi, Valborg. Petrus kuolee nuorena, mutta tytöt menevät naimisiin ja jatkavat Steenin sukua! Hankkimalla kirjan pääset uusien sukuhaarojen alkuun ja kimppuun. Itselleni kirja on täynnä sukulaisia.

Terveisin Pentti

mernis
14.11.15, 01:18
Hei, tilasinkin jo kirjan, kun alueella on muutamia muitakin ruotusotilaita juurikin mieheni esipolvissa.

Terveisin Mervi