PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Pyykkö | Filip Helenanp. Pyykkö s. 24.7.1876


Päivi Nyholm
11.07.07, 13:46
Löytyykö tietoa, apua, neuvoja
Syntynyt 24.7.1876 Muolaassa Pällilän kylässä aviottomana lapsena.
Muuttanut n. 1895 luultavasti Pietariin jossa mennyt naimisiin tod.näk. Inkeriläistä alkuperää olevan naisen kanssa. Mitään tietoja pois muutosta tai rekisteröinnistä Pietariin en ainakaan Hiskin kautta löydä. Helsingissä olen käynyt tutkimassa arkistossa mikrofilmejä eikä sieltäkään tietoa löydy.
Suku huhut kertovat, että Filipin poika olisi ollut sotavankina Suomessa luultavasti jatkosodan aikaan. Onko jollain antaa vinkkejä mistä Filipiä etsin!? Nimi Filip suoraan kirkonkirjoista luultavasti kuitenkin kutsuttu nimellä Vilppi (?). Isästä ei löydy myöskään tietoja äiti on Helena Pyykkö ja hän on myös vaarini äiti joten Filip olisi siis vaarini velipuoli.
etukäteen kiittäen Päivi

Tuula Cu
11.07.07, 15:50
Hei Päivi!

Kun kävit KA:ssa, katsoitko myös Venäjälle menneet, passiluettelot? Ne ovat mikrofilmisalissa ovesta katsottuna vasemmanpuoleisessa ylänurkassa, mikrokortteina. Tiedot ovat venäjäksi, mutta aika helpolla niistä erottaa sukunimet ja etunimetkin. Tosin aakkostusvirheitä on, joten on katsottava "laajalla katseella".

Näistä olen löytänyt joskus jotakin lisätietoa.

Terveisin Tuula Kupari

Päivi Nyholm
11.07.07, 17:20
Kiitokset tiedosta enpä edes tiennyt siellä niitä passiluetteloita olevan. Täytyy tarkastaa.
t. Päivi:)

Tuula Cu
13.07.07, 18:12
Hei taas!

Kävin tänään KA:ssa ja katsoin ohimennen, löytyisikö Filip Pyykköä 1800-1900-vaihteen passiluetteloista. Ei valitettavasti löytynyt ainakaan suoraan Pyyköistä, mutta Pyy tai Pyykkönen -nimisiä siinä oli ympärillä aika paljon myös.

Silmäni osuivat samassa laatikostossa oleviin inkeriläiskortteihin. Kannattaisi varmaan käydä kaikki mahdollinen Inkeri-tietokin läpi, löytyisikö Filipinpoika Pyykköä. Entä oletko käynyt osoitteessa http://www.inkeri.com/sukututkimus.html ?

Hyvää jatkoa etsimiseesi, terv Tuula Kupari

Mauril
27.07.07, 18:43
Hei,
Itse olen saannut apuja Pyykköjen osalta heidän sukuseuransa tutkijoilta: http://pyykko.homelinux.net/ Onko tuttu?

t. mauri

Päivi Nyholm
29.07.07, 17:30
Kiitos tiedosta laitoinkin samantien viestiä Pyykösten sukuseuralle josko sieltä jotain tietoa heltiää:)