PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : pirkkalaan muuttanut lena johansd.1810-luvulla


leilalm
30.08.15, 19:52
Lena Johansdotter,synt.1786,näkyy Pirkkalan rippikirjassa 1814-1820 Pitkäniemi,torp.Maveräjä,sivu 260.Mutta missä hän on syntynyt?Kiitos tiedosta etukäteen?Leilalm

Kike
14.12.16, 20:24
Hei,minulla on merkintä että Lena Johansdotter olisi syntynyt Vesilahdella.Olisin kiinnostunut perheestä Isolukkarit.August ja Lena Maaveräjän nuorin poika oli Efraim Klockars,ja hänen vanhin poikansa Carl Gustaf Klockars =Kaarle Isolukkari synt.1850.Onkohan tämä perhe missään sukukirjassa tai onko sinulla tietoa tästä suvusta?Kiitokset

leilalm
16.12.16, 07:14
Kiva yllätys,ensinnäkin,saada vastaus vanhaan viestiini! Äitini sukupuusta löytyvät ko.henkilöt eli Carl Gustaf,s.1850, on äitini äidin isän veli.Efraim,s.1826, siis Carl Gustafin isä.Augustus,s.1780,puolestaan Efraimin isä.Äiti oli aikanaan minulle kovan työn takana enkä ole vieläkään varma hänestä.Aika epäselvä rippikirjamerkintä,mutta olen erottavani äidin nimen Helena Johansdotter,s.1787 tai 1786(?), perässä Blomster-sukunimen.Jos tämä tieto oikea,se viittaisi Pirkkalaan rakuuna Johan Blomsteríin,s.1754,siis Helenan isä.Sinulla merkintä,että Lena (Helena) syntynyt Vesilahdella 1786.Kumpi nyt on oikein?Siinäpä se.Leilalm

Kike
16.12.16, 15:43
Hei,kiva kun vastasit.Olen etsinyt Lenaa jonkin aikaa ja löydöksestäni olen epävarma,mutta kiva kun jollakin kaukaisella sukulaisella on sama harrastus.