PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kuvia Valkealan Kouvolan kylältä. Nykyään Ala Kouvolaa


Kouvo
26.07.15, 18:54
Äidin äitini Kossilan Vilhelmiina Prihan albumista. Minulla on näitä vanhoja kouvolalaisten kantasukujen kuvia ehkäpä satoja. Osan olen tunnistanut serkkujen ja pikkuserkkujen avustuksella, mutta vielä on paljon nimettömiä. Onko Valkealan Kouvolan sukuja tutkivia jotka ovat kiinnostuneet vanhoista valokuvista?

Tuula Cu
27.07.15, 07:03
Mulla (tai oikeastaan mun miehellä, jonka äidin suku on Voikkaa-Valkeala -alueelta) on myös iso kansiollinen suvun ulkopuolelta tunnistamattomia valokuvia lähialueelta. Visiittikorttikuvissa lukee melkein aina Otto Lindqvist, Woikka. Muut kuvat ovat suurelta osin miehen äidinisän, kyläkuvaajan, ottamia.

Olen ajatellut skannata nämä kaikki kuvat ja lisätä Facenookiin valokuvaryhmäksi, avoimeksi kaikille, jotta edes osa kuvista päätyisi heille, joille ne kuuluvat. Skannattu niitä ei vielä ole, mutta ehkä ensi syksynä, talvena? Jos olet FB:ssä, voisit liittää kuvasi sinne mukaan.

Tuula K

Essimi
27.07.15, 09:49
Löytyy myös julkinen ryhmä Tempus fugit - vanhoja valokuvia: https://www.facebook.com/groups/1378540245725922/ sekä lukuisa määrä paikallisia valokuvatunnistukseen liittyviä sivuja. Ehkä osumatarkkuus olisi parempi täällä kotosuomessa kuin kansainvälisillä sivuilla?

Tuula Cu
28.07.15, 06:21
Nimenomaan osumatarkkuus on parempi, jos ryhmä saa nimellään paljon lukijoita, minusta. Julkinenhan tuollaisen ryhmän pitää olla.

Tempus fugit on hyvä ryhmä. Karjalaisten valokuvat on vielä parempi, sillä sille osaa tulla karjalaisen jälkeläinen katselemaan.

Tuula K