PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Hangasluoma


Nil
20.07.15, 15:41
Hei, sukunimi, - - Hangasluoma, asia, - tutkinnan alla..
Itse, alunperin, - Kauppila, Teuva - suunnalta.
-
Sukupolvi, - asia, vielä, - jäljellä, kaksi, polvesta, - jossa, isä, Jalo Jaakko Hangasluoma.
Itse, olen suvusta, tytär.
-
Sukuun kuuluu myös veli, Tapio Juhani.
-
Sukunimi, Hangasluoma,
kiinnostaa,
asiasta, ollut, esillä, aiemmin, - jossain, suvun toimintaan liittyen, siitä, olen saanut tietää, vain vähän, - ja, se liittyy myös Jurvaan, kuten myös, asia, liittyy, setääni, Usko Hangasluomaan. Asia, epäselvä, mikä oli tämä, tapahtuma, sukukokous ? tai, jotakin vastaavaa.
-
Joku, saattaa tietää, tästä.
Monta, asiaa, kiinnostaa, - liittyen, mm. tähän, sukunimeen, sen alkuperään, jne.

Nil
27.08.15, 11:03
Edelleen, tutkin sukua - - Hangasluoma.
Jostakin löytyy asiaan liittyen, - tietokantaa, sukuluetteloa, esivanhemmista. - Edesmennyt, isäni - nimeltään, Jalo Jaakko Hangasluoma, hän teuvalainen - vaan, syntymäpaikka eri.
Isä siis teuvalainen - ja asui aikoinaan, Teuvan Kauppilassa, ja myöhemmin Teuvan keskustan alueella. Tietoni mukaan hän syntynyt Lapualla. - - Tässä vaiheessa kaipaan tietoja, koskien esivanhempia.

Hannu Haapaniemi
27.08.15, 11:47
Laitoin Jalo Jaakon syntymäpaikasta kyselyn Männyn sukuseuran puheenjohtajalle.
Männyn sukukirjan mukaan Frans Matias Tuomaanpoika Hangasluoman esikoinen Eeli syntyy Teuvalla ja kaksi viimmeistä lasta Lapualla.

t. Hannu Haapaniemi

AnttiYR
28.08.15, 10:02
Nimi Hangasluoma

Hangas tulee mielestäni sanasta hanka.
Luoma takoittaa puroa, pientä jokea.

Terveisin Antti
(Hanasluoma löytyy myös esivanhemmistani Jurvan Järvenpäästä 1700-1800 lukujen vaihteesta. Hangasluoman talo siirtyi siirtyi Teuvan puolelle silloin. Oli ollut aiemmin Laihiaa. Nykyisin paikka on Jurvaa, tai oikeammin Kurikan Jurvaa.)

Hannu Haapaniemi
28.08.15, 12:19
Tuomas Mikonpoika Hangasluoma s. 1846 mainitaan vielä 1915 henkikirjoissa
talollisena, joten isännyys vaihtuu varmaan Tuomaan kuoleman jälkeen 1922

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=21658715

Hangasluoman suku ollut esillä mm.
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=13684&highlight=hangasluoma

t. Hannu

Nil
09.09.15, 16:07
Hei,
Kiitokset- monista,asioista,- koskien,- - asiaa,-Hangasluoma.
-
Tosiaankin,kiinnostaa,- - tämä.
Monia,asioita,liittyy- sukunimeen,- ja,ihana,- löytää,sukua,- muualta,- myös,- - siis,esim. Ruotsista.
Olen,saanut tietää, - että,joku, esivanhemmistani, olisi - Ruotsista. Ja,että,siis,- mahdollista,-on, että- - sukunimi siellä,erilainen.
Ja,voihan,olla, - että,Ruotsissa,- on sukua,-joita,olisi,- - ihastuttava tervehtiä. Ja,sain,myös,- kuulla,että,- isoisäni on,Jurvasta,ja-
oli,muuttanut,asumaan,- Lapualle. Isäni,on,siis- syntynyt- Lapualla. Ja,kyllä,sekin,minua kiinnostaa.Koulu ja muukin,nuoruus.
- Laihia,asia,-tässä,-on aika uusi juttu.
- - Jurva,on,-kyllä,lähellä- Kauppilan kylää,-ja - - Teuva,kuitenkin- se,pääpaikka.Kauppila,kuuluu,- Teuvaan.
- Isäni,asui,- Teuvalla,- sen aikaa,kun- hän,oli osana,- elämässäni,-siis,-isäni nukkui pois, ennen kuin olisi täyttänyt 90,- ja,olisi ollut mahtavaa,juhlia- sitä,- täällä,-maan päällä,-vaan,Juhla,- Jatkuu,- Tuonpuoleisessa.
-
Isoisä,oli,minulle- Rakas.
Matti -oli eräs,nimi,- hänellä.Monilla,meillä,lienee,- - lempinimi,jos useampi,,
-
Voi,olla,kiintoisaa,- saada,tietää,- näistä ja niiden tarinoista.
-
-
Kuulin,myös,- että paappa osasi, ruotsia.
Ja,asia- kiinnostaa,jo senkin takia,- että,- sukunimi,Ruotsissa,kuulemma - olisi,jokseenkin, samantyylinen. Ja,mikähän,se lieneekään ?
Paappa,- ja isäni,- tekivät,Kauppilan kylässä,- verstas työtä.Puusepän hommia. Paapasta,vähän,- muistoja,- olin,niin pieni,- kun,paappa,- elämässäni,- vaikuttamassa.
-
Olen,kiinnostunut,- suvusta,- - joka,- Hangasluoma,-ja, aluksi,- esivanhemmistani.

Mukava,myös,- aikanaan- - tavata,- suvun,- henkilöitä,- - juhlaan,on,- aina syy- - juhla,onni.