PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Rekola | Simon Rekola k.4.9.1804


Janne70
10.07.07, 21:14
Simon Rekola syntyi Kangasalan Jokioisten Rekolan taloon 21.9.1774 ja kohtasi väkivaltaisen kuoleman 30 vuotta myöhemmin - hänet haudattiin vasta 18.11.1804. Eikös 2 kk ole aika pitkä aika? Onko kukaan törmännyt tuohon kuolintapaukseen omia juuriaan tutkiessaan?

Janne70
11.09.09, 14:10
Nostetaan ylös kun paljon on aikaa kulunut enkä itse ole ehtinyt asiaan (sukuuni) perehtyä työkiireiden vuoksi.

Sariainen
12.09.09, 09:05
Simon Rekola syntyi Kangasalan Jokioisten Rekolan taloon 21.9.1774 ja kohtasi väkivaltaisen kuoleman 30 vuotta myöhemmin - hänet haudattiin vasta 18.11.1804. Eikös 2 kk ole aika pitkä aika? Onko kukaan törmännyt tuohon kuolintapaukseen omia juuriaan tutkiessaan?

Ai 2 kk pitkä aika vai.... Hmmm ... entäs lähes kolme vuotta ???
Minun esi-isäni oli 3 vuotta aitassa. :eek:
"aika on niin suhteellista"...

Terv. SARIAINEN :( :confused:

Juha
12.09.09, 09:11
Olen törmännyt. Tuona aikana on voitu tehdä esimerkiksi tutkinta kuolinsyystä. Eikä näitä tutkijoita ole varmaan tuosta vain saatu.

Lisäksi perilliset ovat saattaneet käydä kirkkoherran kanssa debattia siitä, mihin tämä rikoksen uhriksi joutunut henkilö haudataan.

Näistä voisi löytyä tietoa käräjien pöytäkirjoista.


Juha

Sariainen
12.09.09, 09:43
Olen törmännyt. Tuona aikana on voitu tehdä esimerkiksi tutkinta kuolinsyystä. Eikä näitä tutkijoita ole varmaan tuosta vain saatu.

Lisäksi perilliset ovat saattaneet käydä kirkkoherran kanssa debattia siitä, mihin tämä rikoksen uhriksi joutunut henkilö haudataan.

Näistä voisi löytyä tietoa käräjien pöytäkirjoista.


Juha

Unohdin myös mainita nuo tuomiokirjat. Niihin kannattaa todella perehtyä. Minulla ainakin ne valaisivat asioita erittäin värikkäästi ja perusteellisesti.
Sieltä sain jopa tietää, että esivanhempani olivat tuolloin saksankielisiä. :eek:
Kannattaa tutustua tuomiokirjoihin.

Terv. SARIAINEN :cool: