PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Margaretta Abramson f. 19.12.1861 i Finland.


Boberg
23.05.15, 16:08
Angående kvinnan Margaretta Abramson som förmodligen var född vid den tidpunkt som jag har specificerat i min rubrik text så har jag ej ännu lyckats med att spåra henne i dokument handlingar i Finland.

Denna kvinna skall ha utvandrat cirka år 1882 till Usa, det påstås där att hon skall ha blivit vigd där cirka år 1884, så hon hade förmodligen inte efternamnet Abramson när hon utvandrade ifrån Finland cirka år 1882?

Denna kvinna har avlidit den 17.9.1926 i Sebeka Wadena i delstaten Minnesota.

Denna kvinna kan eventuellt ha blivit född i en församling ganska nära Uleåborg, eller varit bofast i en församling ganska nära Uleåborg innan hon utvandrade ifrån Finland cirka år 1882 till Usa?

Jag skulle vara mycket tacksam om där finns någon person som kan informera mig om viktig information om denna kvinnas liv i Finland innan år 1883?

Med vänliga hälsningar
Berndt Boberg

Boberg
21.07.15, 15:11
Denna kvinna kan eventuellt ha varit född på en plats i Ylikiiminki församling?

Men eftersom jag nu med säkerhet har kunnat konstaterat att denna kvinna ej var vigd med en av min morfars fars kusiner så har jag ej längre något intresse av att erhålla mer information om henne, men däremot så är den person välkommen att kontakta mig som misstänker att denna kvinna kan ha varit en avlägsen släkting till dem.

Med vänliga hälsningar
Berndt Boberg