PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Staffan Mattsinpoika Wrangin alkuperä?


virpinissila
02.05.15, 16:10
Ulvilan Noormarkun Wrangille ilmestyy 1648-49 vävy Staffan Mattson (KA Ulvilan SAY 1634–53: 97), josta sittemmin tulee Wrangin isäntä. Vuonna 1648 tehtiin syytinkisopimus, joka käsiteltiin käräjillä 1651 (KA Ulvilan käräjät 10.–11.3.1651: 146-146v). Vävyn sanotaan olevan Kyrön pitäjän Kankaanpään kylästä. Yritin hakea kyseistä aikaa ja paikkaa SAY:sta, mutta en onnistunut. Ongelmia oli juuri näiden vuosien kanssa. Wrangin sukuseuran sivulla ei liioin näy, mistä Staffan on tullut. Onnistuisikohan joku muu selvittämään tarkemmin Staffanin alkuperän Kyrön Kankaanpäästä?

Virpi Nissilä

raimoensio
02.05.15, 17:53
Kyrön Kankaanpää on juuri se Kankaanpää, joka nykyäänkin tunnetaan. Tosin SAY:ssä näkyy myös nimi Ruokejärvi.

Talot Oukari, Päivike, Kärki ja Honko

http://users.utu.fi/isoi/talot/kankaanp.htm


Miten muuten SAY:n saa nyt näkyviin astia-palvelun kautta. Minulla on tunnukset, mutta en ymmärrä!

virpinissila
03.05.15, 08:33
Kiitokset alueen ja talojen täsmentämisestä. Täytynee kokeilla, sitten kun sivuille taas pääsee.

Minulla ei ole harmaita aavistusta, miten "astiahaut" oikeaoppisesti pitäisi tehdä, mitään tunnuksia minulla ei ole. Olen vaan kirjoittanut hakukenttään esim.: asutuksen yleisluettelo Eurajoki ja näkyviin on tullut.

Virpi Nissilä