PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kokko Timonen-nissi suku


kirsiti
02.04.15, 19:09
Hei, kyselisin hieman tietoja otsikon suvuista, johon kuulun. Tiedän, että sukua ja minunkin sukulinjaani on tutkittu. Minulla on ollut tiedot sukulinjastani Ylikiiminkiin saakka. Valitettavasti olen vain joskus saamani exel-taulukon kadottanut.Ylikiimingissä sukunimi oli Kokko ja ainakin yhden esi-isän nimi Mårten. Sittemmin sukulinjani muutti Pudasjärvelle ja sukunimikin muuttui Timonen-nissiksi, jonka jälkeen eräs esi-isä taisi olla Antti muutti Ouluun. Isoisäni isä (isoisä syntynyt 1920- luvulla ) muutti nimen Timoseksi, jolla nimellä sukulinja edelleen kulkee. Nyt toivon, että joku voisi minua auttaa. Eli mikäli olet tutkinut kyseistä sukua ja varsinkin minun sukulinjaani niin olisi mukava saada kadonneet tiedot itselleni uudelleen. Lisäksi minua kiinnostaa löytyykö sukulinjastani yhteys
Jokikokon taloon, josta on lukemani perusteella Asser Väänänen kirjoittanut. Eli Ylikiimingin Kokot ja Pudasjärven Kokot ja Timonen-nissit kiinnostaa. Olisi mukavaa päästä uudelleen kärryille suvun esi-isistä. Kiitos avusta jo etukäteen. Ja kertokaa ihmeessä, jos tiedätte kenen puoleen kääntyä asiassa.

Kirsi

kirsiti
03.04.15, 12:51
Pieni tarkennus edellä kirjoittamaani se esi-isä joka muuti Pudasjärveltä Ouluun oli August Matinpoika Timonen-nissi s. 2.5.1859 Pudasjärvellä k.21.1.1903 Oulussa. Hänellä mm poika Oskar Timonen s. 19.6.1889.
-k

Alapo
04.04.15, 19:45
Aukusti Timonen Nissi vanhempineen löytyy kyllä Pudasjärven kirjoista. Tästä voi sitten lähteä taaksepäin
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/pudasjarvi/rippikirja_1874-1880_mko33-45/331.htm

Hän muuttaa Oulun kaupunkiin 3.1.1888. On vihitty Oulussa 16.12.1883 Maria Simunantytär Satolahden s. 27.4.1863 Oulu, kanssa. Oskar lienee sitten syntynyt Oulussa.

En ole tutkinut sukua enempää, joten yhteydestä Ylikiimingin Jokikokkoon en kyllä osaa sanoa tällä hetkellä mitään.
Ylikiimingin Kokoista ja Jokikokoista löytyy tälläkin foorumilla useampia ketjuja. Tässä linkki erääseen niistä
http://suku.genealogia.fi/showthread.php?t=17187&highlight=Jokikokko

Tupsahdus
22.06.19, 05:17
Tervehdys!


Näyttää vanhalta keskustelulta. Vastaan silti. Kyllä yhteys on Ylikiimingin Mårten Kokkoon s. 1700 Ylikiiminki.