PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Paltamon Väisäset


seppo remes
25.03.15, 13:20
Olen tuttavani laskuun selvittelemässä Paltamon Väisästen alkuperää. Siellä asui noin vuonna 1700 syntynyt Pekka Laurinpoika Väisänen, Joka oli naimisissa Marketta Pyykkösen kanssa. Heillä näyttäisi olleen lapset Anna, Pekka (s.n.1723), Marketta, Eelin (s.7.5.1728) ja Perttu s.1.2.1732). Onko Paltamon tutkijoilla enemmän tietoa Pekka Laurinpojan tai Marketta Pykkösen vanhemmista?

Kimmo Kemppainen
25.03.15, 17:12
Kyllä, itse asiassa pitkällinen selonteko Marketta Pyyköttären syntyperästä ja hänen kotitalonsa historiasta sisältyy tekeillä olevaan kirjaani. Pekka Väisänen oli talossa ilmeisesti puusniekkana, siis lesken toisena miehenä.
Kimmo Kemppainen

Olen tuttavani laskuun selvittelemässä Paltamon Väisästen alkuperää. Siellä asui noin vuonna 1700 syntynyt Pekka Laurinpoika Väisänen, Joka oli naimisissa Marketta Pyykkösen kanssa. Heillä näyttäisi olleen lapset Anna, Pekka (s.n.1723), Marketta, Eelin (s.7.5.1728) ja Perttu s.1.2.1732). Onko Paltamon tutkijoilla enemmän tietoa Pekka Laurinpojan tai Marketta Pykkösen vanhemmista?

seppo remes
25.03.15, 23:25
Hei Kimmo!
Voit varmaankin korjata tai vahvistaa Väisäsen lasten nimet ja syntymäajat sen mukaan mitä kirjoitin?

Kimmo Kemppainen
26.03.15, 21:03
Tutkimukseni ulottuu Marketta Pyyköttäreen asti eikä minulla ole mitään sen parempaa viisautta Väisäsen lapsista kuin mitä Paltamon kirkonkirjoista löytyy. Kysyä toki saa ja kannattaa aina. Suosittelen kaikkien tietojen tarkistamista alkuperäisistä.
Kimmo Kemppainen

Hei Kimmo!
Voit varmaankin korjata tai vahvistaa Väisäsen lasten nimet ja syntymäajat sen mukaan mitä kirjoitin?