PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Emilia Syrjälä 1900-1966 ja/och Wilhelmina Syrjälä.


Ansoka
09.03.15, 21:49
Min mormorsmor hette Emilia Syrjälä och levde 1900-1966. Hon levde som vuxen i Borgå och var gift med en Otto Wilhelm Sundberg (1882-). Denne hade innan varit gift med Emilias syster Wilhelmina som dog 1916. Systrarnas mamma var finskspråkig, och jag tror att även de var det.

Det jag nu saknar är uppgifter om systrarnas ursprung. Jag kan inte hitta någon syrjäläfamilj i kyrkböckerna från Borgå (har dock inte tillgång till dessa så sent som år 1900).

Någon som har tips på var jag ska leta?



My great grandmother was called Emilia Syrjälä and she lived 1900-1966. She lived as a grown up in Borgå and was married to Otto Wilhelm Sundberg (1882-) He had previously been married to Emilia's sister Wilhelmina, who died in 1916. The mother of the sisters had Finnish as first language.

I dont know anything about the origins of the sisters. I can't find a syrjäläfamily in the church records from Borgå (I havent got access to the ones as late as 1900 though).

Anyone who knows where to begin looking?