PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vihintaipale | Liisa Matintytär Vihintaipaleen vanhemmat


Heikki Koskela
09.07.07, 18:56
Liisa Matintytär on syntynyt 1714 Laukaalla ja kuollut siellä 16.6.1785. En ol elöytänyt hänelle esipolvia (seivanhempia) Hiskin avulla. Onko joku tutkinut Laukaan rippikirjoja ja voisi auttaa asiassa. Luultavasti Liisan sukunimi on myös kirjattu muotoon Vihintaipal.

Kysyin tätä jo eräässä toisessa "forumissa", mutta nimimerkit kompastuivat lillukan varsiin ja apu jäi saamatta.

Sanneli
15.09.07, 17:04
Onkohan Liisan mies Heikki Kautto? Eli onkohan kysymäsi henkilö tämä Liisa Laukaasta.
Keski-Suomen Yahoo sivuilla on file Toimi Pietiläisen esivanhemmista, ja sieltä lainaan tähän Liisan kohdan, tuon mukaan on syntynyt Laukaassa jo v. 1709.
VII:8
Liisa Vihtataival. Syntynyt 1709 Laukaassa. Kuollut 16.6.1786 Laukaassa. (Lapsi VI:4, Isä VIII:15, Äiti VIII:16). -Puoliso Heikki Kautto 1735 Laukaassa. Katso VII:7.

Heikki Koskela
15.09.07, 18:35
Kiitos Sanneli! Minä luulen, että väärät tiedot Liisan syntymä- ja kuolinajasta ovat saattaneet minut väärään suuntaan. En muista, mistä tiedot olen saanut. Yritän nyt antamiesi lisäyksien avulla selvittää Liisan kohtaloa tarkemmin.

Liisan puoliso on minullakin Heikki Matinpoika Kautto s. 1700.

Kiitokset sinulle avusta
terveisin

Sanneli
15.09.07, 19:07
Liisan vanhemmat (saman lähteen mukaan) torppari Matti Vihtataival ja vaimo Liisa.
Lisätietona: Kansalaisen karttapaikankin mukaan Laukaassa (kuten kaikkialla täällä Keski-Suomessa sana taivutetaan) on Vihtataipaleen talo Vihtajärven luona.