PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vihtori Valjakka ja vaimonsa Hilda?


niiu
21.02.15, 14:16
Hei, olen täysin hukassa, koska asiasta tietävät ovat siirtyneet ajasta iäisyyteen jo ennen syntymääni. Olen sukunimeltäni Valjakka. Edellä mainitut henkilöt ovat esivanhempiani. En kuitenkaan tiedä heistä muuta kuin nimet, vaimosta en edes tyttönimeä sen enempää kuin patronyymiäkään. Jo syntymävuosi, seurakunta, vanhempien nimet tmv. auttaisivat minua paljon. Jos taas joku sukua tutkiva haluaa tietää lisää sukuhaarastamme heistä eteenpäin, kerron mielelläni.

Eli henkilöt ovat Vihtori ja tietojeni mukaan Hilda (?) Valjakka, ainakin miehen suku on Mäntyharjulta. Vaimosta tai tämän suvusta ei mitään tietoa. He ovat asuneet 1900-luvun alkupuolella Kuusankoskella, nykyisen Kouvolan alueella. Heidän lapsistaan Sulo Wiljam on isoisäni. Myös Jaalassa asunut, sisällissodassa surmattu Ida Valjakka kiinnostaa siltä kantilta, onko lähempää sukua oman sukuni Valjakoille. Hän kun on ollut ennen kuolemaansa toisen puolen sukuni läheinen ystävä.

Jos kenelläkään on tietoa Valjakoita laajemmin tutkivista henkilöistä, annan mielelläni yhteystietoni heille eteenpäin annettavaksi.

Innolla pientäkin vihjettä odottaen,

Nina.

TarjaP
23.02.15, 15:17
Sinulla on tiedossa isoisäsi nimi, jos tiedät missä ja milloin hän on kuollut, niin pyydä kirkkoherranvirastosta tiedot hänestä. Myös jos perukirjoja on säilynyt niin niistäkin pitäisi löytyä sukuselvityksiä.

Yst. TarjaP

PekkaAnton
24.02.15, 20:11
Hei Niiu,

lukaise yksityisviestisi.

terv.

PekkaAnton