PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Närhi, Alarik (s. 25.6.1876 Viitasaari) ja Amalia (s. 8.11.1861 Vesanto)


Marcus Laihelius
10.02.15, 19:01
Hei

Löysin Viitasaari-seuran nettisivulla olevasta vanhojen kuvien kokoelmasta valokuvan Keitelepohjan kuoron jäsenistä vuodelta 1927

http://viitasaari.1g.fi/kuvat/YHDISTYKSET/

(kuva nro 104)

Kuvan vieressä on myös ao. henkilöiden nimet, mutta kuvassa olevat henkilöt ja nimet eivät ole yhdistettävissä toisiinsa. Osaisikohan kukaan tunnistaa, kuka kuvassa olevista henkilöistä on Amalia Närhi (o.s. Åkerlund)? Amalia ja Alarik avioituivat vuoden 1903 lopulla (Amalian 2. avioliitto) ja he saivat ainakin yhden yhteisen lapsen, Emilin (s.25.11.1904). Minulla ei ole tietoa, saivatko he vielä mahdollisesti muita lapsia ja onko heidän sukuhaaransa jatkunut nykypäiviin saakka. Pariskunta asui tuolloin vielä Suovanlahdella, mutta myöhemmistä vaiheista minulla ei ole tietoa. Olisi todella mukava yllätys, jos joku tietäisi asiasta enemmän.

Aivan sataprosenttisen varma en voi vielä olla siitä, että kyseessä on juuri "minun" Amaliani (isoisäni äiti, Amalian 1. puoliso oli Vilhelm Matinpoika Paananen), mutta melko toiveikas kuitenkin.

Terv. M.L.