PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : isäni isä


laaksonen ismo
24.05.08, 16:39
isäni isä,kuten isänsäkin,oli syntynnyt kärkölässä.minulla on tiedot hänestä.laitan vaarini kuvan tähän.jos joku tietää jotakin minulle uutta hänestä:antti (bernhard)laaksonen.syntyi 1885 kärkölä-kuoli 1973 lahti.

Kristina
31.08.08, 17:47
isäni isä,kuten isänsäkin,oli syntynnyt kärkölässä.minulla on tiedot hänestä.laitan vaarini kuvan tähän.jos joku tietää jotakin minulle uutta hänestä:antti (bernhard)laaksonen.syntyi 1885 kärkölä-kuoli 1973 lahti.

Hei!

Tein äsken haun "Kärkölä"-sanalla ja tuli esiin mm. tämä sinun viestisi.

Kärkölän kirkonkylässä on ensi lauantaina maalaismarkkinat ja sinne kokoontuu varmaan paljon paikkakuntalaisia, joilta voisi kysellä, muistavatko Laaksosia. Myös Huovilan kartanon puistossa sijaitseva kotiseutumuseo on avoinna ja opas paikalla. Hän tietää paljon Kärkölän historiasta. Kärkölän nettisivuilta löytyy lisätietoa. http://www.karkola.fi/

Terveisin,

Turunmaa
31.08.08, 18:44
isäni isä,kuten isänsäkin,oli syntynnyt kärkölässä.minulla on tiedot hänestä.laitan vaarini kuvan tähän.jos joku tietää jotakin minulle uutta hänestä:antti (bernhard)laaksonen.syntyi 1885 kärkölä-kuoli 1973 lahti.

Itsellisen poika Anders Bernhard on syntynyt 19.11.1885 Kärkölä Iso-Sattiala Mäkelä.
Vanhemmat :
Isä Karl Josefsson s. 2.2.1851 Vanaja (Vånå) ja
äiti Kärkölässä
5.2.1855 11.2.1855 Lill Sattiala Johola Torp Erik Johan Johansson Eva Fredriksdr 28 Amalia

Raila

laaksonen ismo
01.09.08, 08:12
kiitos ed,vastauksistanne.kärkölässä asuu sukuani ainakin laitinen nimisiä.edesmenneet aulis ja veikko laitinen olivat isäni serkkuja.

A.Salminen
01.09.08, 10:40
Minua kiinnostaaa tutkimasi suku Iitissä/Jaalassa ?

Äitini isän isän äiti Ulrika Erikintytär s. 1825
(joissakin yhteyksissä 1824) sai monta aviotonta lasta,joten sukunimiäkin on nykyään paljon:Salminen,Falck,Myllymäki jne.

Onko Ulrika tuttu? Hän on syntynyt Hartolan kylässä. Vanhempansa ovat Erik Eskilinpoika ja Stiina Matintytär.

t.A.Salminen

laaksonen ismo
01.09.08, 10:49
Minua kiinnostaaa tutkimasi suku Iitissä/Jaalassa ?

Äitini isän isän äiti Ulrika Erikintytär s. 1825
(joissakin yhteyksissä 1824) sai monta aviotonta lasta,joten sukunimiäkin on nykyään paljon:Salminen,Falck,Myllymäki jne.

Onko Ulrika tuttu? Hän on syntynyt Hartolan kylässä. Vanhempansa ovat Erik Eskilinpoika ja Stiina Matintytär.

t.A.Salminenäitini isän puolelta löytyy maria gustafsdotter s.v.1827 iitti siirtyi naimattomana lapsineen seurakuntajaossa 1,5,1877 jaalaan.hänellä 6 aviotonta lasta:anders,matts,anna-liisa,maria,mina,maria.ulrikaa en löydä papereista.