PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ulkomaille muuttaneen jäljitykseen APUA


api51
11.01.15, 17:16
Onko kukaan koskaan saanut sukuselvitystä ulkomaille muuttaneesta sukulaisestaan eli onko se lainkaan mahdollista? Olen selaillut kaikkia löytämiäni sivustoja ja kirjoitellut viestejä moniin eri instansseihin, mutta mistään en ole vielä apua saanut. Mummoni serkku on vihitty New Yorkissa v. 1931 ja kuollut Madridissa v. 1961 Helsingin seurakuntien keskusrekisteristä saamani selvityksen mukaan. Eo. tietojen lisäksi siellä oli tiedossa vain aviomiehen nimi. Terv. Api

tkukkonen
11.01.15, 18:50
Oleellista on varmasti, oliko henkilö kuollessaan ulkomaalainen (siis jokin muun maan kuin Espanjan) kansalainen. Jos rekisterissä on Espanjasta tullut todistus, sen allekirjoittanut viranomainen on oleellinen tieto jatkoa ajatellen. Oletko kysynyt Espanjan suurlähetystöstä, millainen henkikirja- tms arkisto Madridista on olemassa kyseiseltä vuodelta. Oleskeluluvalla maassa olleet lienevät ollet jossain rekisterissä. Jos sait jo vastauksen tai sinulla on em todistus, lainaa sitä täällä.

api51
11.01.15, 20:51
Helsingin seurakuntien rekisterissä ei ollut tietoa mistä kuolintieto oli saatu. Olen lähettänyt sähköpostin Espanjan suurlähetystöön, mutta en vielä ole saanut vastausta. Oletan, että etsimäni henkilö olisi ollut kuollessaankin Suomen kansalainen, koska todistuksen mukaan hän kuului Kallion seurakuntaan. Terv. Api

Kalevi Wiljanen
12.01.15, 08:48
Ulkoasiainministeriö, sähköposti: kirjaamo.um*formin.fi :sta kannattaa kysyä

KW

api51
12.01.15, 12:15
Ei ollut ulkoasianministeriössä mitään tietoja etsimästäni henkilöstä, kysytty on. Suomen Espanjan suurlähetystö lupasi tutkia asiaa, jos tulen passini kanssa paikan päälle, mutta eivät anna minulle mitään tietoja vaan lähettävät minun tietoni mahdollisille sukulaisilleni. Siirtolaisinstituutin sivuilta ei löydy mitään jälkeä, mutta lähetin sinne pyynnön, että tutkisivat asiaa ja odotan vastausta. Helsingin kaupunginarkistosta lupasivat tutkia asiaa ja lähettää tiedot mitä kenties löytyy. Espanjan Suomen suurlähetystö ei ole vastannut vielä kyselyyni. Vihkiminen New York, Manhattan samalla päivämäärällä ja yhden kirjaimen erolla vihittyjen nimissä löytyy ancestry.com-sivustolta, samoin varmasti oikean henkilön matka v. 1926 Göteborgista Kanadaan Halifaxiin, siinä kaikki tiedot, joita minulla on ekassa viestissä mainitsemieni lisäksi. Siksi kaipaan tietoa voiko ulkomailta pyytää sukuselvitystä kuten Suomen seurakunnista ja mistä saisin osoitteen, josta pyytää. Terv. Api

api51
12.01.15, 20:07
Espanjan Suomen suurlähetystön ja Suomen ulkoministeriön yhteistyöllä asia selvisi ja sain ulkoministeriöstä etsimästäni henkilöstä haluamani tiedot tänään. Kiitos kommenteista teille viestin laittaneille t. Anja