PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Paavo Ollikaisen s. 1610/1616 vaimo?


RaijaC
07.12.14, 12:41
Olen tässä koettanut laittaa lasteni isänpuoleissta sukua "järjestykseen" ja törmäsin Paavo Ollikaiseen Ähtäristä (isä Paavo Ollikainen s 1580 Ruovedellä?). Eri esityksissä mainitaa hänen vaimonaan joko Matin Heikintytär Kitunen/Kitula tai Malin Klemetintytär. Ollaan tietenkin niin kaukana ajassa taaksepäin, että ehkä varmaa tietoa ei löydy mistään, ainoastaan otaksumia. Mutta olisiko jollain tietoa?

PerttiV
07.12.14, 22:49
Olen tässä koettanut laittaa lasteni isänpuoleissta sukua "järjestykseen" ja törmäsin Paavo Ollikaiseen Ähtäristä (isä Paavo Ollikainen s 1580 Ruovedellä?). Eri esityksissä mainitaa hänen vaimonaan joko Matin Heikintytär Kitunen/Kitula tai Malin Klemetintytär. Ollaan tietenkin niin kaukana ajassa taaksepäin, että ehkä varmaa tietoa ei löydy mistään, ainoastaan otaksumia. Mutta olisiko jollain tietoa?

Tuomas Paavonpoika Lampimäen sukuseuran tuottamassa kirjasessa "Lampimäki Alavudelta" sivulla 44 on mainittu Paavo Ollikaisen (1580) vaimona Maisa Antintytär Kitunen ja heidän poikansa Paavo Paavonpoika Ollikaisen (1610/1616) vaimona Malin Klemetintytär Kitula. Kirjassa oli viittaus Matti J Kankaanpää:Vanhan Ruoveden talonhaltijat, matrikkeli 1552-1809.

Minulla pitäisi olla suora isälinja tuohon Ollikaiseen myös ja olen etsinyt dokumentteja näistä. Paavo Ollikaisesta ei tunnu pääsevän taaksepäin millään. Olen myös yrittänyt löytää vahvistusta Y-DNA-testituloksille jonkun muun saman isälinjalaisen teettämänä.

RaijaC
08.12.14, 13:09
Kiitos vastauksesta. Minulle savolais/kainuulaisena tämä eteläpohjalainen tapa ottaa talonnimi "sukunimeksi" on ollut muutenkin haastavaa. Lähtiessäni tutkimaan lasteni iiiä:n Matilda Kolunsaran isälinjaa, tulikin pian vastaa isä, jonka sukunimi oli Lipponen (Abraham Lipponen s 1779). Tämän Aabrahamin iä oli Margeta Ollikkala (s. 1723).