PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukuohjelmisto 2004/kuvien siirto-ongelma


Matti Seppänen
19.11.14, 22:25
Ongelma: Olen siirtänyt kuvia sukukantatiedoston kuvakansioon, mikä on luotu asennusvaiheessa. IrfanView:n kautta kuvat löytyvät kansiosta, mutta siirrettäessä henkilökuva-tietojaksoon polku ei avaudu. Kuvakansion linkki gdb-tietokantaan on määritelty ohjeen mukaisesti (Työkalut-valikosta..).
Olisiko jollakin kokemusta vastaavasta ongelmasta? Lisäksi IrfanView:n palkissa on herja "Tiedostoa ei ladattu", mistähän tiedostosta on kyse.

Kari Luukka
20.11.14, 09:35
Tarkista vielä Sukuohjelmisto 2004 -Työkalut - Aputoimintoja lehtiöstä Vaihda kuvahakemisto - välilehdeltä onko se viittaamassa kuvakansioosi. sen pitäisi olla muodossa xx_files jossa xx on sukukannan nimi.

Matti Seppänen
20.11.14, 12:18
Hei, olin sen tarkastanut pikaoppaan mukaisesti ja tiedostot ovat "oikeaoppisia" eli Seppäset.gdb ja Seppäset_files. Ongelma on kahdella koneellani, vanhemmassa (Vista)on alkuperäinen asennus varmaankin vuodelta 2006. En ole aikaisemmin yrittänyt kuvien siirtoa. Auttaisiko uusi ohjelmiston asennus? Jos olisi hyvä tehdä, mistä löytyy uusin 2004:n versio? Minulla on tiedossa linkki Juha V:n sivulta.

Kari Luukka
20.11.14, 12:55
Juhan Sivulla on viimeiset jaossa olevat. Koska käytössä Vista tai myöhempi, pitää olla juuri tuo.

Matti Seppänen
20.11.14, 14:17
Kiitoksia vastauksistasi, mutta ei tokene. Asensin ohjelmiston (10.3.2.1) Juhan sivuilta kummallekkin koneelle, uudemmassa Windows 8.1. Sama ongelma jäi kummallekin.
Pikaohjeen kuvien lisäys on kylläkin epäselvä: "Paina (...)-nappia kuvakentän perässä. Se avaa ikkunan, jonka avulla valitset haluamasi kuvatiedoston..." Minusta palkissa on vain Näytä kuvakenttä-painike. Kun Henkilökuva-tietojakso on valittuna, kaiketi painetaan Näytä kuvakentta-painiketta, kun (...)-painiketta ei ole.

Juha
20.11.14, 14:35
juur näin. Minulla on Win 8.1 ja Sukuohjelmisto toimii moitteetta


ensin tosiaan "lisää kuvakenttä"

ja sitten sieltä yläpalkista "näytä kuvakenttä"


sitten siitä "...." toimintonäppäimestä avautuu hakemisto ja sieltä sitten etsit haluamasi kuvan

Kari Luukka
20.11.14, 14:46
Kuvan lisäys ohje "Paina (...)-nappia kuvakentän perässä" po. "Paina (...)-nappia Tiedostokentän perässä" ei siis painikepaletista.

Matti Seppänen
20.11.14, 16:48
Paljon kiitoksia avusta. Löytyihän se (...)-näppäin lopultakin. Tälläistä mokaani odotinkin!!