PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Veneenveistäjä Eino Korppas Kaunissaaressa?


mikerius
21.10.14, 17:02
Onko kellään mitään tietoa Pyhtään Kaunissaaressa toimineesta kalastajasta/veneenveistäjästä nimeltä Eino Korppas? Mies on kuollut 1990-luvun alussa. Tuossa oikeastaan kaikki tieto mitä minulla on. Veneenveiston hän lopetti mahdollisesti veistämön tulipalon jälkeen. Hän on veistänyt isompia puufiskareita ainakin 1950-luvulla.

Jaeppinen
22.10.14, 17:13
Onko kellään mitään tietoa Pyhtään Kaunissaaressa toimineesta kalastajasta/veneenveistäjästä nimeltä Eino Korppas? Mies on kuollut 1990-luvun alussa. Tuossa oikeastaan kaikki tieto mitä minulla on. Veneenveiston hän lopetti mahdollisesti veistämön tulipalon jälkeen. Hän on veistänyt isompia puufiskareita ainakin 1950-luvulla.

Sukunimen taustalla saattaa olla pyhtääläinen Kårpas, Pyhtään rippikirjoista pääset suvun jäljille, jos sitä ajat takaa.

juhaf
22.10.14, 17:44
Onko kellään mitään tietoa Pyhtään Kaunissaaressa toimineesta kalastajasta/veneenveistäjästä nimeltä Eino Korppas? Mies on kuollut 1990-luvun alussa. Tuossa oikeastaan kaikki tieto mitä minulla on. Veneenveiston hän lopetti mahdollisesti veistämön tulipalon jälkeen. Hän on veistänyt isompia puufiskareita ainakin 1950-luvulla.
Eino Korppas 1907-1993 löytyy mm. Jussi Oravan teoksesta Kaunissaaren asutus ja suvut 1500-luvulta tähän päivään.