PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Lestijärven Similät?


AMT
19.10.14, 17:38
Olen selvitellyt isäni sukua Halsualta. Isäni isä Oiva Kanala (s. 1892) meni naimisiin Lempi Similän (s. 1902?) kanssa.

Lempin isän nimi oli isäni muistin mukaan Oskari ja Lempin äiti oli Fia (Sofia?).

Vaikka HisKissä on kattavasti Lestijärven ja naapurikuntien tiedot, en ole onnistunut pääsemään näiden Similöiden jäljille.

Isäni puheissa olen kuullut nimiä kuten Kinnula ja Kivijärvi. Tialat ilmeisesti ovat myös jotenkin sukua Lempille.

Osaiko kukaan teistä auttaa minua isoäitini suvun jäljille.

Anna-Maria Toivonen e. Kallasoja (Kanala)

khanhisalo
19.10.14, 20:03
Minulla on tietokannassani tällainen perhe, josta tiedän lapsia vain 1907 syntyneen Einon. Similä haaraa löytyy sitten vaikka kuinka pitkälle, mutta Stina Sofian syntymäaika ja vanhempien tiedot puuttuvat. Voisiko tämä olla hakemasi perhe?

Juho Oskari Juho Heikinpoika Similä, s. 27.7. 1879 Lestijärvi. Vanhemmat Juho Heikinpoika Kuivaniemi,Similä s. 3.10.1846 Lestijärvi ja Liisa Juhontytär Lappi,Similä s. 18.4.1848 Lestijärvi.
Puoliso: Stina Sofia Juhontytär Puranen, Similä

Keijo H

AMT
20.10.14, 03:20
Kiitos!
Kuulostaa lupaavalta! Yritän päästä tästä eteenpäin!

Anna-Maria

kuju
29.08.16, 12:40
Hei!
Olen Kinnulan Kuivaniemiä. Suku asui 1800-luvun alkupuolella Lestijärven Kuivaniemessä. Kuivaniemeen suku muutti Salamajärven (kuuluu nykyään Perhoon) Hauta-ahosta ja on asuttanut sitä ennen (1727 alkaen) osaa Salamajärven Tialan talosta. Kuivaniemen sukupuu löytyy myös Myheritagesta: https://www.myheritage.fi/site-family-tree-303157641/kuivaniemi

AMT
16.10.16, 08:12
Hei!

Minun sukupuuni löytyy Geneanetistä.
Meillä on yhteisiä sukujuuria Henrik Kuivaniemeen (1816) saakka.
Hänen poikansa Juho (1846) on yksi minun esi-isistäni.

kuju
12.10.17, 17:46
Hei!

Minun sukupuuni löytyy Geneanetistä.
Meillä on yhteisiä sukujuuria Henrik Kuivaniemeen (1816) saakka.
Hänen poikansa Juho (1846) on yksi minun esi-isistäni.

Hei,
löytyisikö sinun lähipiiristäsi miestä, jolla olisi suora isälinja Matias Heikinpoika Hauta-ahoon(Kuivaniemi) s. 1788 ja joka tekisi Y37-testin FamilyTreeDnassa
https://www.familytreedna.com/groups/finland/about/background

Testi selvittäisi sukulaisuussuhdettamme Kinnulan, Viitasaaren ja Pihtiputaan Kinnusiin. Suora isälinjayhteys on geenitestillä löytynyt, mutta missä kohtaa sukupuut yhtyvät on kysymysmerkki. Minulta löytyy kaksi geenimuunnosta, joita ei ole testatuilla Kinnusilla ja niiden syntyhetkeä saataisiin jäljitettyä ko. testillä. Y37 -testi riittää, koska muutokset ovat sellaisella kohtaa perimässä, että ne selviävät tällä aika edullisella testillä.

J Kuivaniemi