PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sanni Laitinen 1904?


Heikki69
04.09.14, 18:20
Minulla on yleinen kysymys (huonolla suomenkielellä kuin tavalista) teille enemmän kokeneille sukututkijoille.
Miten voi saada tietoja minun isoäidin vanhemista kun puutuu tieto mistäpäin suomesta hän alunperin tuli?
Koska Kouvolasta tuli kaupunki vasta 1922 ja isoäitini Susanna "Sanni" Laitinen (tyttönnimi Koivisto) on syntynyt 1904 hänen on siis pitänyt syntyä jossain muassa seurakunassa kun Kouvolassa.
Aloitin tutkimuksen kuin tavalisesti ja kirjoitin Kouvolan seurakunnalle ja kysyin jos olisi sielä jotain tietoja Sannista, mutta vastaus oli kuin itse ensin luulin, ei löydy tietoja hänen vanhemista koska hän ei ole syntynyt Kouvolassa ja minä en tiedä milloin hän muutti sinne. He olivat oleet hyvin ystävällisiä ja tutkinut Valkealan aluetta kanssa, mikä on Kouvolan alkuperä mutta ei löytäneet mitään.
Miten voisi tämmöisestä tilantesta tulla eteenpäin tutkimuksella jos ei ole sukulaisa miltä voisi kysyä lisää tietoja ja kaikkien päälle asuu kuin minä ruotsissa.
Onko täällä ketään, joka tietää jotain Susanna "Sanni" Laitsen/ Koiviston vanhemistä?
//Heikki

kkylakos
09.09.14, 07:40
Jos Sanni oli jossain vaiheessa kirjoilla Kouvolassa, seurakunnan pitäisi pystyä kertomaan mistä seurakunnasta hän on muuttanut sinne ja milloin. Ja kyllä syntymäseurakunnankin pitäisi olla kirjoissaan ylhäällä.

Ellei Sanni ollut koskaan Kouvolassa kirjoilla, niin sitten pitää aloittaa jostain muualta. Kuolinseurakunta?

eeva häkkinen
09.09.14, 08:15
Tällaisissa kysymyksissä olisi hyvä lähtotieto se, missä henkilön tiedetään asuneen jonakin tiettunä aikana. Jos hän esim. on asunut Kouvolassa viime sotien aikaan, pitäisi hänen löytyä helposti ko. ajan henkikirjoista, koska aakkostettuja nimihakemistoja alettiin laatia vuosina 1939-42 ja niihin on merkitty syntymäpitäjä.