PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukututkimus vaikeaa Suomessa


khanhisalo
26.07.14, 22:23
Sukututkimus on vaikeaa Suomessa, eikö totta? Minulla on tuore esimerkki siitä.
Sain tämän viikon maanantaina kirkkoherranvirastosta vastauksen kyselyyni, hyvin nopeasti sattuneesta syystä.
Kyselyni koski isoisän kahden veljen tietoja, toinen oli muuttanut Amerikkaan v.1902 ja toinen Ouluun 1907.
Minä sain tänään Amerikkaan muuttaneen isoisän veljen tyttären pojalta, siis pikkuserkultani, viestin. Nyt vain toivon että saan Ouluun muuttaneen osalta tiedot lähimmän vuoden sisällä.
Tämä tuntuu uskomattomalta että meillä voi olla näin vaikeaa.

tkh
26.07.14, 23:01
Kyselyni koski isoisän kahden veljen tietoja, toinen oli muuttanut Amerikkaan v.1902 ja toinen Ouluun 1907.
Minä sain tänään Amerikkaan muuttaneen isoisän veljen tyttären pojalta, siis pikkuserkultani, viestin. Nyt vain toivon että saan Ouluun muuttaneen osalta tiedot lähimmän vuoden sisällä.
Tämä tuntuu uskomattomalta että meillä voi olla näin vaikeaa.

Oulun sisäänmuuttaneet vuodelta 1907 löytyvät kyllä SSHY:n jäsensivujen kuva-arkistosta. Lähtöpaikkakunnan tietojen saatavuus riippuu taas mistä muutto Ouluun tapahtui.

Marikki
26.07.14, 23:03
Olen samaa mieltä, kokemusta on. Toki viimeksi minulle soitti virkailija ja pahoitteli ettei löydä kyseisestä perheestä mitään tietoa, mutta antoi ystävällisesti neuvoja mihin seurakuntiin voisin yhteyttä ottaa jospa sieltä löytyisi heistä jotain.
Hankalampaa on kyllä Saksasta tietoa saada, siitä minun pikkuserkuilla on kokemusta kun yrittivät hakea heidän isän suvusta tietoa.

khanhisalo
26.07.14, 23:21
Näin on, minäkin löysin tämän isoisäni veljen muuton Ouluun SSHY:n sivulta 1907 eli samalta vuodelta mitä sain kirkkoherranvirastosta. Liitin kuvan pyynötöni Oulun kirkkoherranvirastoon ja sain viestin että he ovat välittäneet sen keskurekisteriin josta virkatodistukset lähetetään.
Toivon tietysti että se tulee nopeammin kuin vuoden sisällä, mutta kokemukset pelottavat.
Ehkä Amerikan serkun kanssa tapaamme ennen kuin täältä saamme tiedot?

t. Keijo H

Oulun sisäänmuuttaneet vuodelta 1907 löytyvät kyllä SSHY:n jäsensivujen kuva-arkistosta. Lähtöpaikkakunnan tietojen saatavuus riippuu taas mistä muutto Ouluun tapahtui.