PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kirjeiden keräily


jfrigren
22.07.14, 14:42
Hei,

Satutteko tietämään mistä olisi mahdollista ostaa vanhoja kirjeitä (ainakin 70v vanhoja)? Minua kiinnostaa erityisesti ne kirjeet mistä tietää lähettäjän ja vastaanottajan ja jos samoilta henkilöiltä on enemmänkin kirjeitä niin sen parempi. Postimerkit eivät sen kummemmin kiinnosta. Asun Helsingissä.

Essimi
22.07.14, 21:51
Itse ostin vastikään vanhan tavaran kaupasta nipun kirjeitä - olivat peräisin jostain kuolinpesästä, eivätkä merkinneet ko. kauppiaalle mitään. Ajoittuivat 1921-1923 ja olivat yhdelle perheenjäsenelle osoitettuja Viipuri - Helsinki - Porvoo - Parola alueella. Kirjoittajina vastaanottajan (nuoren tytön) sukulaiset ja ystävät. Vaikka kirjeitä oli vain pari kymmentä, sai niistä mukavan kuvan helsinkiläisen porvarisperheen elämänpiiristä ja heille merkityksellisistä pikku tapahtumista ja matkoista.
Kannattaa kysyä huutokauppahuoneilta tai muilta kuolinpesiä ostavilta tahoilta.

jfrigren
28.07.14, 11:14
Juuri tuollaiset paketit kiinnostavat. Ehkä pitää ruveta käymään divareissa kyselemässä.

Maryann
28.07.14, 18:05
Hei,
Kävin juuri Hietalahden rannassa hietsumarketissa ja siellä oli paljon vanhoja kirjeitä. Olen myös nähnyt mm. Hietalahden torilla myynnissä kirjeitä mutta ne on ollut enemmänkin yksittäisiä kirjeitä. Ja olisinkohan törmännyt huutokauppa helanderissa tälläisiin kirjepaketteihin.

jfrigren
30.07.14, 16:08
Kiitos tiedosta! Pitääkin käydä tuolla katsomassa.