PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Maija Justiina Joelintytär s.22.1.1853 ja Amanda Joelintytär s. 30.5.1862 Virttaalta


Hannu Virttaalainen
12.07.14, 16:27
Maija Justiina Joelintytär (s.22.1.1853) muuttaa Alastaron Virttaalta 1870 Oripään Latvan Anttilaan, josta hän muuttaa renki Mikko Mikonpojan (s.2.9.1845 Loimaalla) kanssa Maskun Latvalle 1873, jossa menevät naimisiin 6.4.1874 ja saavat lapsen Maija Vilhelmiinan 17.5.1874. Perhe ottaa Maskusta muuttokirjan no 46 (Marraskuussa?) Loimaalle.

Missähän he mahtavat olla Maskun jälkeen?

Amanda Joelintytär (s. 30.5.1862), menee naimisiin Loimaan Seppalän Mäkelän torpan pojan Kaarle Matinpojan (s. 10.2.1856) kanssa ja muuttaa Virttaalta Loimaalle, josta pari jatkaa 1879 samantien Pöytyän Pihlavan Saaren torppaan, jossa syntyy neljä lasta Viola Amanda Kaarlentytär, s.10.1.1880, k.16.8.1882, Juho Oskari Kaarlenpoika, s. 21.5.1883, Kaarle Kaarlenpoika, s.18.9.1885, ja Nikolai Kaarlenpoika, s.16.3.1888. Perhe ottaa Pöytyältä muuttokirjan no 79 28.12.1889 Alastarolle.

Hukkaan heidät, kuten sisaren perheenkin. Missähän he mahtavat olla seuraavaksi?

ristojohannes
12.07.14, 17:26
Amanda ja Kaarle Saari löytyvät Honkilahdelta, jonne he muuttivat Alastarolta 1902. http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=15580&pnum=185

Jos saa jatkosta sen verran kertoa, että pojan Juha Oskarin 21.5.1883 tytär Alli 15.1.1907 saa avioituessaan nimen Hurmerinta.
Allin poika on professori ja pilapiirtäjä Olavi (Eino-Olli), jonka poika on Maaritin mies Sami.

Hannu Virttaalainen
12.07.14, 17:45
Itse Juho Kustaa Joelinpojan jälkeläisenä ihan mukava tietää miten pitkälle muut Joel Efraiminpojan jälkeläiset päässeet. Itse olen päätynyt alle 5km:n päähän Joelin torpasta ;).
Mutta ainakin yksi on kai nykyisessä eduskunnassakin.

Tässä torpan nimi tarttui näköjään kiinni torppariin.

Hannu Virttaalainen
12.07.14, 18:19
Nyt löytyi rippikirjasta 1898-1908 Mälläisten Jaspalta nimen Saari perusteella.

Selasin koko edeltävän Alastaron rippikirjan läpi havaitsematta perhettä. Vaikka nyt kun katsoin uudestaan niin kyllä mylläri Saari on sielläkin, mutta en heitä vaan ensimmäisellä kertaa huomannut.:(

Mutta hyvä, että ristojohannes tiesi näköjään perheen. Kiitos siitä.

Loimaalla sisaren löytämiseen pitäisi käydä läpi 1200 sivua. Syntyneiden läpikäynti voi tuottaa vesiperän, jos Amanda perheineen on siirtynyt taas eteenpäin. Pitää ehkä aloittaa pois muuttaneista.

Hannu Virttaalainen
14.07.14, 07:17
Eivätpä jaksaneetkaan Mikko Mikonpoika ja Maija Justiina Joelintytär mennä Loimaalle asti, vaikka minä jaksoin käydä 1200 sivua Loimaan rippikirjoja, :D: vaan palasivat lähtöruutuun Oripään Latvalle:

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=21511&pnum=66

Löytyen jo Oripään sisäänmuuttaneista.

Pitkän matkan aikana voi mieli määränpäästä muuttua ...

ristojohannes
14.07.14, 07:43
Onnittelut työvoitosta.
Istumalihakset ovat usein tärkein lihas sukuharrastuksessa.

Hannu Virttaalainen
14.07.14, 08:44
Onnittelut työvoitosta.
Istumalihakset ovat usein tärkein lihas sukuharrastuksessa.

Minusta tarinan opetus on ajatella ennen kuin alkaa käyttää istumalihaksia. Kun ei kerran Loimaan sisäänmuuttaneita löydy niin jospa olisi tuuri, että eivät ole menneetkään sinne. Nyt ajattelin, vasta kun en heitä Loimaalta istumalihaksillani löytänyt, niin mistähän heitä hakisin. Oripään sisäänmuuttaneet ja vain 1 sivu piti katsoa ja siellähän he ovat ja rippikirjan sivu josta löytyvät.

Jos minun olisi pitänyt aloittaa sukututkimus vanhaan hyvään aikaan maakunta-arkistossa, minun istumalihaksillani, minä olisin aika pian todennut, että tämä ei ole minun laji. Tietokoneen vieressä kotona tätä voi tehdä intervalliharjoitteluna.

Nyt varmaan, kun asiaan on kunnolla hurahtanut on kyllä pakko jatkaa maakunta-arkistossa, kun Alastaron ja Pöytyän uudemmat kirkonkirjat ovat siellä tutkittavissa.

Oripään ja parin muun paikan kohdalla täytyy laittaa kaikki sosiaaliset kyvyt peliin lähteä ja kylille tietoja kaivelemaan, että ei tarvitsisi käyttää kirkkoherran virastoja.