PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tavajärvi / Tauriainen


Sari H
10.07.14, 14:21
Laitan tämän nyt tähän Kainuu osastoon vaikka tämä varmaan moneen muuhunkin passaisi.

On olemassa Tauriaisista isälinjaisia DNA testejä 3 kpl. Kaksi niistä ovat I haploryhmää ja yksi N haploryhmää.

Minulla on oma epäilykseni nyt siitä että tämä N haploa olevan sukututkimus on jossain kohtaa nilkuttanut.. kohta missä epäilen omituisuutta olevan on tämä joka hänen esipolvissaan on isälinjaisesti, Kuusamossa siis ollaan..

Lauri Tavajärvi sn. 1707, kn. 1768 , vaimo Marketta Määttä, Okkonen sn. 1722, k. 26.1.1803. Tämän Lauri Tavajärven isäksi on tässä tutkimuksessa tällätty Lauri Tauriainen sn. 1670 (vaimo Helka Tuomaantr sn. 1682).

Nyt sitten kysymykseni - mikä käsitys Tauriais-ja Tavajärvi tutkijoilla on tämän Lauri Tavajärven sn. 1707 isästä..mikä lähde on se mistä tuo Laurin isä varmuudella löytyy?

En siis ole tätä itse tutkinut...siksi kysyn. Yritän siis etsiä sitä solmukohtaa missä on syntynyt se, että kaksi eri haploryhmää samassa suvussa..sehän ei voi olla niin.. solmu voi olla muuallakin tässä tutkimuksessa, mutta tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleeni..

Sari H
10.07.14, 17:05
Asia onkin jo selvinnyt ja olin oikeassa tässä aanailussani että virhe on juuri tuossa että Tavajärvi ja Tauriainen on yhdistetty - ei ole niin... suosittelen lukemaan http://www.oulunsukututkimusseura.fi/ jäsenille tarkoitetulta puolelta nämä lehdet Korjauksia kuusamolaissukuihin 1-3 Oulun sukututkijat 2006 1-2 & 2007 1. Esko Pitkäsen merkittäviä korjauksia :)