PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kimito Mattkärr Lundström

RuneM
09.05.14, 18:50
Någon som kan reda ut släktskapen på personerna på detta familjefoto (http://www.sagalund.net/cgi-bin/bildark/bildark.cgi?db=bildark&uid=&view_records=1&Bildnummer=*&mh=1&nh=3119) och härleda deras eventuella släktskap med de familjer Lundström som bebodde Kimito Mattkärr i mitten av 1800 talet?
Antar att det äldre paret är Hjalmar & Doris L och att flickan är Daddy L men vem var Hjalmars & Doris föräldrar? Och vem på bilden är Daddys föräldrar?
Har lovat deras ättlingar att försöka göra en utredning och saknar en eller två generationer.
Tar gärna emot det som ett privat meddelande om det passar bättre.
Hälsningar
Rune

Kaarlenpoika
09.05.14, 19:38
Någon som kan reda ut släktskapen på personerna på detta familjefoto (http://www.sagalund.net/cgi-bin/bildark/bildark.cgi?db=bildark&uid=&view_records=1&Bildnummer=*&mh=1&nh=3119) och härleda deras eventuella släktskap med de familjer Lundström som bebodde Kimito Mattkärr i mitten av 1800 talet?
Antar att det äldre paret är Hjalmar & Doris L och att flickan är Daddy L men vem var Hjalmars & Doris föräldrar? Och vem på bilden är Daddys föräldrar?
Har lovat deras ättlingar att försöka göra en utredning och saknar en eller två generationer.
Tar gärna emot det som ett privat meddelande om det passar bättre.
Hälsningar
Rune
Rune...du hade ju Kimito Kyrkböcker ända till 1902...
Du är, tror jag, bara bekväm :) Du kan ju på internet följa Kimito Kyrkböcker ända från 1600-talet.
På ett vis förstår jag dig..:) Är lite detsamma som att vända ett potatisland...e så mycket lättare om man lyckas få nån annan att göra jobbet.

09.05.2014 Familjeblad

Man: Karl Hjalmar Lundström ålder: 124
Född: 27.01.1890 i Kimito Mattkärr Nyäng torp
Yrke: Bonde
Far: Karl Edvard Lundström
Mor: Emma Lovisa Andersdotter

Hustru: Edith Dagmar Andersson dog vid en ålder av: 72
Gifta: 07.11.1915 i Kimito hans ålder: 25 hennes ålder: 28
Född: 13.09.1887 i Kimito Påvalsby Mellangård
Död: 29.11.1959 i Kimito Mattkärr
Far: Karl Israel Andersson
Mor: Clara Charlotta Hagman

RuneM
09.05.14, 20:04
Ledsen Göran men missade faktiskt att jag hade de sista böckerna. På ngt sätt verkar de leva sitt eget liv, och ibland ser jag dem inte:confused:
Det har även hänt att jag först inte sett by & gårdsnamn, kanske beror på hur jag går in, får kolla det...
Men tack för uppgifterna :)

Juha
09.05.14, 20:20
Suku Forumilla käsitellään vain yli 100 vuotta sitten syntyneiden tietoja julkisesti

Suomen Sukututkimusseura
Suku Forumin ylläpito

Kaarlenpoika
09.05.14, 20:36
Suku Forumilla käsitellään vain yli 100 vuotta sitten syntyneiden tietoja julkisesti

Suomen Sukututkimusseura
Suku Forumin ylläpito

Kiitos huomautuksesta..olemme Runen kanssa uusia..aloitimme vasta 1970-luvulla tää sukututkimus.. ainoa rasitus taitaa olla meidän äidinkieli...ruotsi...pyydän vielä kerran kovasti anteeksi.

Ps..poistaanko nyt käyttäja "Kaarlenpoika" foorumista..?

Juha
10.05.14, 06:51
Suomen Sukututkimusseura on alusta lähtien ollut kaksikielinen seura ja on sitä tietääkseni jatkossakin.

Olen pahoillani, ettei oma ruotsinkieleni ole riittävän hyvää, vaikka ruotsinkielisestä pitäjästä olenkin kotoisin. Sen takia kirjoitan viestini suomeksi, vaikka ruotsinkieli olisi tässä yhteydessä ollut parempi vaihtoehto.

Mikäli on tarve lähettää alle 100 vuotta sitten syntyneiden tietoja, ne voi tehdä privaattiviestinä tuolta oikean ylälaidan toimminnosta :)

Suku Forumin säännöt löytyvät täältä (http://suku.genealogia.fi/faq.php?faq=onn_registration#faq_rules)

Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin ylläpito