PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ranskalaisia sukujuuria Tottijärven seudulla?


Niina Mäkinen
05.05.08, 14:10
Hei kaikille Suku Forumin käyttäjille,

Esittäydyn ensimmäisen viestini aluksi: olen 33-vuotias Belgian ranskankielisessä osassa asuva suomalainen - sukututkimusharrastukseni on täysin alkuvaiheessa, en ole siis käynyt kurssia enkä paljon lukenut alan kirjallisuuttakaan, mutta kiinnostus sukujuuriini on kova... äidin puolen suvussa kulkee perimätietona (tarkistamattomana sellaisena) juttu jonka mukaan äitini isän puolelta suvusta löytyisi ranskalainen esi-isä.

Tiedän, että äitini isä ja hänen vanhempansa asuivat Tottijärvellä (isoisäni syntyi vuonna 1915), mutta isoisäni isän Kaarle Pajusen vanhemmista, jne. minulla ei ole tietoja - en ole hakenut kirkonkirjatietojakaan vielä tässä vaiheessa. Mutta luulisin tuon "ranskalaisen" alkuperän olevan hieman kauempaa eli jostakin 1800-luvulta. Olen joskus lukenut Tottijärven ympäristössä olevan ranskalaisperäisiä sukuja - ja tiedän myös Suomeen ja Ruotsiin muuttaneen ranskankielisiä vallooneja täältä nykyiseltä asuinseudultani Belgiasta. Olisinkin utelias kuulemaan olisiko jollakulla tietoa sillä seudulla liikkuneista ranskalaisista ja / tai vallooneista...

Suurkiitos jo etukäteen kaikesta aiheeseen liittyvästä tiedosta.

terveisin,

Niina Mäkinen